„Astăzi a fost finalizat procesul de verificare a tuturor șuruburilor parapetului de siguranță de pe Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila (calea 1 și calea 2). Din totalul de 100.000 de șuruburi, au fost slăbite un număr de 401, ceea ce înseamnă aproximativ 0,4% din totalul acestor elemente”, a transmis CNAIR, în urma verificărilor care au durat trei zile din momentul în care au fost semnalate neregulile.

Controalele au avut loc după apariția unei filmări în care un bărbat arăta cum unele se desprind foarte ușor din parapeții de pe marginea podului. În secvențele video, se vedea cum mai multe șuruburi se puteau scoate cu mâna, nefiind strânse cum trebuie.

CNAIR a spus că de vină este neglijența constructorilor și a susținut că nu există niciun risc pentru structura de rezistență a podului suspendat.

„Golden Gate” de România nu e la prima problemă, în două luni după inaugurare

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, a fost inaugurat acum două luni, pe 6 iulie, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a președintelui Klaus Iohannis.

Podul care leagă judeţele Brăila şi Tulcea este cea mai scumpă construcţie de acest gen din istoria României, cu o valoare estimată de 500 de milioane de euro, şi al doilea proiect de infrastructură de pe tot cursul Dunării, după Porţile de Fier.

Podul este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, iar în primii 5 ani nu se va plăti taxă de trecere.

Primele probleme au apărut la începutul lunii august, când au fost observate denivelări, iar autoritățile au dat vina pe șoferi.

Urmărește-ne pe Google News