TikTok câștigă tot mai mult teren în războiul de la distanță cu deja consacratele rețele de socializare Instagram și Facebook, având în momentul de față peste un miliard de useri activi în întreaga lume.

Această „comunitate video globală” este extrem de populară în rândul tinerilor utilizatori, care o utilizează în prezent „not just for fun”, ci și pentru a face bani, dovedind încă odată, dacă mai era nevoie, că talentul și creativitatea pot fi monetizate.

În articolul de astăzi îți vom spune ce trebuie să faci pentru a putea scoate bani din utilizarea platformei TikTok.

Ce este Creator Found?

Înainte de toate trebuie să-ți spunem că și în România poți să faci bani din TikTok, însă, spre deosebire de alte țări, nu vei fi plătit direct de platformă.

În urmă cu circa un an, celebra aplicație a lansat așa-numitul „Creator Found”. Este vorba despre un fond de 200 de milioane de dolari din care TikTok îi plătește pe creatorii de conținut în funcție de numărul de vizualizări pe care aceștia îl au la filmulețele pe care le încarcă.

Creatorii de conținut susțin că „rețeta” succesului pentru a deveni viral și, implicit, să câștigi bani din TikTok-uri constă în a avea peste 1.000 de „followeri”

Dacă este să ne luăm după cele mai recente informații care circulă în industrie, acest fond va depăși un miliard de dolari în SUA în următorii ani.

Pentru a putea avea acces la Creator Found, trebuie să știi că orice utilizator trebuie să îndeplinească anumite condiții, la fel ca în cazul altor platforme de sharing.

În primul rând trebuie să fii împlinit vârsta de 18 ani. Apoi, este obligatoriu să ai cel puțin 10.000 de urmăritori, să fii acumulat minimum 100.000 de vizualizări în ultimele 30 de zile, să postezi conținut original și să respecți regulile comunității TikTok.

Toți cei care îndeplinesc aceste condiții trebuie să aplice și, cu puțin noroc, vor putea intra în programul „Creator Found” al celor de la TikTok.

Cu toate acestea, la nivelul țării noastre există o problemă, și anume nu este eligibilă pentru respectivul program. Numai utilizatorii din SUA, Germania, Spania și Italia pot aplica în momentul de față pentru „Creator Found“.

Cum faci bani din TikTok?

Dacă ești creator de conținut pe TikTok, iar acesta devine viral vei vedea că vei putea câștiga bani foarte ușor pe această platformă.

Creatorii de conținut susțin că „rețeta” succesului pentru a deveni viral și, implicit, să câștigi sume de bani însemnate din TikTok-uri constă în a avea peste 1.000 de „followeri”, mai mult de 100.000 de vizualizări, precum și peste 35.000 de aprecieri.

În clipa de față, există două modalități foarte simple prin care poți să câștigi bani din TikTok. Este vorba despre „live”-uri și colaborări. Dar, să le luăm pe rând.

Transmisiunile „live”

Transmisiunile „live” îți pot aduce bani frumoși chiar și în România, mai ales în cazul creatorilor de conținut care sunt populari și care au un număr important de urmăritori. În acest caz, acești utilizatori pot atrage donații din partea persoanelor care urmăresc „live”-urile.

Transmisiunile „live” îți pot aduce bani frumoși chiar și în România

Mergând mai departe, odată ce sunt „live”, utilizatorii care urmăresc respectiva transmisiune în direct pot face cadouri care se convertesc în monede virtuale și se adună într-un portofel virtual al acestora.

Apoi, acele cadouri se pot achiziționa cu bani reali de către alți utilizatori și pot fi donate mai departe altor utilizatori în timpul transmisiunilor „live”. La rândul lor, aceștia le strâng în propriile portofele virtuale și le pot converti în orice moment în bani reali.

Cu alte cuvinte, prin intermediul metodei de „live”, orice utilizator care este creator de conținut este plătit de către urmăritorii săi prin intermediul TikTok.

Colaborările

Cea de-a doua metodă de făcut bani pe TikTok la care ne vom referi în continuare o reprezintă colaborările.

Concret, în cazul în care un utilizator are un număr de urmăritori, iar postările lui au un anumit impact, acel utilizator va putea realiza o colaborare cu orice companie care va dori ca el să-i promoveze produsele și/sau serviciile.

Conform unor creatori de conținut de la noi, o colaborare poate aduce și 10.000 de euro, cu condiția ca acesta să știe să se vândă.

Specialiștii în domeniu susțin că această metodă nu este chiar așa profitabilă din cauză că majoritatea companiilor nu îi plătesc foarte bine pe utilizatori.

Mai mult decât atât, unele companii măcar nu îi plătesc pe utilizatori, ci doar le oferă gratuit acestora produsul sau serviciul pentru care creatorul de conținut a făcut reclamă.

Urmărește-ne pe Google News