Cu toate acestea, majoritatea preferă să lucreze în Microsoft Excel, o resursă foarte utilă care te poate ajuta să-ți îndeplinești sarcinile de serviciu zilnice cu mare ușurință, bineînțeles dacă știi cum să-l folosești.

Microsoft Excel reprezintă mai mult decât o simplă înșiruire de rânduri și de coloane pline de date. Este un mod prin care îți organizezi și îți sistematizezi aceste date, îți salvează din timp și îți face munca mai ușoară, indiferent dacă îl folosești la muncă sau pentru a-ți organiza viața.

Vorbim despre un program de foi de calcul care oferă sute de instrumente și de posibilități infinite, despre care foarte mulți au auzit. Nu la fel de mulți știu, însă, cum să-l folosească pentru a putea profita de toate proprietățile pe care le oferă.

Aplicația te ajută să-ți organizezi datele într-o formă simplă și eficientă, să faci diverse calcule folosind formule matematice simple sau complexe, să creezi grafice și diagrame informative folosind seturi uriașe de date, etc.

În cele ce urmează îți vom prezenta cele mai importante zece funcții pe care trebuie să le cunoști pentru a putea folosi în mod eficient Microsoft Excel.

1. Crearea unui registru de lucru nou

Documentele Excel se numesc registre de lucru. Fiecare dintre aceste registre are foi, denumite de obicei „foi de calcul”.

Poți să adăugi câte foi dorești într-un registru de lucru sau să creezi noi registre de lucru pentru a păstra datele separate. Iată cum poți face asta:

  • Fă click pe Fișier, apoi pe Nou.
  • Sub Nou fă click pe Registru de lucru necompletat.

2. Introducerea de date

  • Fă click pe o celulă necompletată.
  • Spre exemplu, fă click pe celula A1 dintr-o foaie nouă. Celulele sunt menționate după locația lor în rândul și coloana din foaie, astfel încât celula A1 se află pe primul rând din coloana A.
  • Introdu în celulă un text sau un număr.
  • Apoi, apasă Enter sau Tab pentru a trece la următoarea celulă.

3. Aplicarea bordurilor de celule

  • Selectează celula sau zona de celule unde dorești să adaugi o bordură.
  • Pe fila Pornire, în grupul Font, fă click pe săgeata de lângă Borduri și apoi click pe stilul de bordură dorit.

4. Aplicarea umbririi de celulă

  • Selectează celula sau zona de celule pentru care dorești să aplici umbrire.
  • Pe fila Pornire, în grupul Font, alege săgeata de lângă Culoare de umplere , apoi selectează culoarea dorită de sub Culori temă sau Culori standard.

5. Utilizarea adunării automate

După ce ai introdus numere în foaia de calcul poți să le aduni folosind o modalitate rapidă, și anume Adunare automată.

Funcția Adunare automată însumează numerele și afișează rezultatele în celula selectată. Pentru asta, iată ce trebuie să faci:

  • Selectează celula din dreapta sau de sub numerele pe care dorești să le aduni.
  • Fă click pe fila Pornire, apoi pe Adunare automată din grupul Editare.

6. Crearea unei formule simple

În afară de adunarea numerelor, Excel poate efectua și alte operații matematice. Programul oferă câteva formule simple pentru a aduna, a scădea, a înmulți sau a împărți numerele. Iată ce trebuie să faci:

  • Alege o celulă, iar apoi tastează semnul egal „ = ”.

Astfel, Excel va știi că această celulă va conține o formulă.

  • Tastează o combinație de numere și de operatori de calcul, precum semnul plus „ + ” pentru adunare, semnul minus „ – ” pentru scădere, asteriscul „ * ” pentru înmulțire sau bara oblică „ / ” pentru înmulțire.

Spre exemplu, introdu =20+10, =20–10, =20*10 sau =20/10.

  • Apoi apasă Enter pentru a efectua calculul. Poți apăsa și combinația de taste Ctrl+Enter dacă dorești să rămână cursorul în celula activă.

7. Aplicarea unui format de număr

Pentru a face distincția între diferite tipuri de numere, adaugă un format, precum monedă, procente sau date. Iată cum trebuie să procedezi:

  • Selectează celulele care au numerele pe care dorești să le formatezi.
  • Fă click pe fila Pornire, iar apoi pe săgeata din caseta General.
  • Alege un format de număr.

Dacă nu vizualizei formatul de număr pe care îl cauți, fă click pe Mai multe formate de număr.

8. Introdu datele într-un tabel

Microsoft Excel îți oferă posibilitatea de a introduce datele într-un tabel. Acest lucru îți permite să filtrezi sau să sortezi rapid datele introduse. Iată ce ai de făcut:

  • Selectează datele făcând click pe prima celulă și glisând până la ultima celulă.

Dacă utilizezi tastatura, menține apăsată tasta Shift în timp ce apeși tastele Săgeți pentru a selecta datele.

  • Fă apoi click pe butonul Analiză din colțul din dreapta-jos al selecției.
  • Fă click pe Tabele, mută cursorul pe butonul Tabel pentru a previzualiza datele, iar apoi fă click pe butonul Tabel.
  • Fă click pe butonul  din antetul de tabel al unei coloane.
  • Pentru a filtra datele, debifează caseta de selectare Selectare totală și selectează datele pe care vrei să le afișezi în tabel.
  • Pentru a sorta datele, fă click pe Sortare de la A la Z sau Sortare de la Z la A.
  • Fă click pe OK.

9. Afișarea totalurilor pentru numerele dvs. utilizând Analiza rapidă

Instrumentul Analiză rapidă este disponibil doar în versiunile 2013 și 2016 ale programului Excel. Acesta îți permite să faci rapid un total al numerelor.

Indiferent dacă dorești o sumă sau o medie, Excel va afișa rezultatele calculului direct sub numere sau în dreptul acestora. Iată ce ai de făcut:

  • Selectează celulele care conțin numerele pe care vrei să le aduni.
  • Fă click pe butonul Analiză  din colțul din dreapta-jos al selecției.
  • Fă click pe Totaluri, mută cursorul de-a lungul butoanelor pentru a vedea rezultatele calculului pentru datele introduse de tine., iar apoi fă click pe buton pentru a aplica totalurile.

10. Salvarea lucrului

  • Fă click pe butonul Salvare din bara de instrumente Acces rapid sau apasă concomitent tastele Ctrl+S.

Dacă ai mai salvat lucrul, ai terminat.

  • Dacă este prima dată când salvezi respectivul fișier iată ce ai de făcut:
  • Sub opțiunea Salvare ca alege unde să se salveze registrul de lucru și răsfoiește la un folder.
  • În caseta Nume fișier, introdu un nume pentru registrul de lucru.
  • Fă click pe Salvare.

Foto:Shutterstock

Urmărește-ne pe Google News