Fritz-kola, băutură răcoritoare fabricată în Hamburg și livrată în mai multe țări europene, are o istorie aparte, a relatat BBC, în materialul săptămânal dedicat diferiților lideri în domeniul afacerilor din întreaga lume.

Foto: BBC

În 2003, studenții Mirco Wiegert și Lorenz Hampl au pornit la drum afacerea care astăzi aduce încasări de milioane de euro anual. Totuși, chiar la început, au întâmpinat o problemă: nu știau cum să prepare băutura.

Încrezători în forțele lor, cei doi nemți nu au lăsat acest inconvenient să le stea în cale. “Am căutat pe Google rețete de cola și ingrediente”, a rememorat Mirco, cel care avea 28 de ani în 2003.

Doar că, la acea vreme, internetul nu a fost foarte util, așa că au apelat la o altă variantă. Au început să telefoneze producătorilor de bere din toată Germania, în speranța că cineva ar putea să îi ajute să dezvolte o rețetă de cola, apoi sticla necesară.

Îmi amintesc că, acum 17 ani, lumea spunea că suntem proști, că nu avem șanse, pentru că vom concura cu cele mai mari branduri din lume. Dar noi ne-am distrat și mai mult și am luat totul ca pe o provocare.

Mirco Wiegert, 44 de ani, proprietar Fritz-kola:

Din nou fără succes, întrucât majoritatea producătorilor de bere erau ocupați cu propriile afaceri sau erau sceptici.

Într-un final, studenții au primit un răspuns pozitiv. “Am reușit să găsim o mică fabrică de bere în vestul Germaniei, iar proprietarul ne-a spus să îi facem o vizită și rezolvăm”, a povestit Mirco.

280 de angajați

are astăzi compania condusă doar de Mirco, întrucât, în 2016, Lorenz a decis să iasă din afacere.

Drept urmare, la finalul anului 2003, Mirco și Lorenz au avut primele 4.000 de sticle de Fritz-kola disponibile pentru vânzare. Targetul lor pentru vânzare erau barurile, astfel că fiecare dintre ei a condus o camionetă și au mers din bar în bar, în Hamburg, ca să își vândă produsul.

După 16 ani, în 2019, brandul Fritz-kola a devenit al doilea cel mai bine vândut la sticla de 330 ml în magazinele germane, fiind depășit doar de gigantul Coca Cola.

Potrivit BBC, anul trecut, Fritz-kola a vândut în Germania 71 de milioane de sticle de 330 ml, în timp ce Coca Cola a vândut 74 de milioane, iar Pepsi doar 337.000.

7.000 de euro a fost bugetul inițial al afacerii, în 2003

În 2003, Mirco și Lorenz au decis să pună o fotografie cu fețele lor drept logo. Mirco a explicat că aceasta a fost cea mai ieftină opțiune pe care o aveau la acel moment.

Cu doar 7.000 de euro avuți la dispoziție pentru a demara afacerea, Mirco a spus că ar fi fost mult mai scump să cumpere drepturile asupra unei alte imagini sau să obțină o grafică personalizată.

7,4 milioane de euro

au fost încasările Fritz-kola din 2015, conform Forbes

“Am plătit 100 de euro pentru a ne face fețele frumoase”, a rememorat Mirco, acum în vârstă de 44 de ani. “L-am rugat pe vecinul nostru să folosească Photoshop și am plătit 70 de euro pentru înregistrarea mărcii”, a adăugat el.

Cum s-a ajuns la denumirea Fritz-kola

În privința numelui, Mirco a explicat că el și prietenul lui din Hamburg au lăsat oamenii să aleagă.

Au scris 40 de nume, au mers în fața unui centru comercial și au cerut mai multor persoane aflate acolo să își spună părerea.

155 de lei

costă un bax de 24 de sticle Fritz-kola la 330 ml în România, ceea ce înseamnă un preț de 6,5 lei per sticlă

La final, Fritz, un nume tipic german, a fost desemnat numele câștigător.

Urmărește-ne pe Google News