Conform ultimelor cifre de difuzare si audienta furnizate de BRAT, Libertatea este singurul ziar de interes general care isi mentine trendul ascendent pe piata cotidianelor nationale, a carei tendinta este descendenta.
Cu 262.305 copii vandute in medie in perioada ianuarie-septembrie 2006 (conform BRAT), Libertatea ramane liderul absolut al publicatiilor din Romania. Recordul de vanzari a fost inregistrat in luna martie, cu o medie de peste 300.000 de exemplare!
Libertatea este de asemenea liderul absolut al cotidianelor din Romania si in ceea ce priveste audienta: 1.388.000 cititori pe editie, conform SNA (studiu realizat de BRAT in perioada iulie 2005-iulie 2006, care a vizat populatia din mediul urban, cu varste cuprinse intre 16-64 de ani).
In crestere fata de anul trecut
In ceea ce priveste variatia medie a vanzarilor din ianuarie -septembrie 2006 fata de vanzarile din aceeasi perioada din 2005, Libertatea a inregistrat cea mai mare crestere, cu o medie de peste 17 mii de exemplare vandute mai mult pe editie. La polul opus, Jurnalul National a inregistrat cea mai mare scadere a vanzarilor, cu o medie de 50 mii de copii mai putin pe editie fata de anul 2005, urmat de Adevarul, cu 46 mii ziare mai putin in 2006 fata de 2005 (BRAT).
Libertatea weekend a crescut in medie cu peste 17 mii exemplare vandute, de la 401.126 copii vandute in ianuarie-septembrie 2005, la 418.380 in ianuarie-septembrie 2006.
In ceea ce priveste vanzarile publicatiilor sportive, cotidianul ProSport este pe primul loc, cu o medie de 75.604 exemplare vandute pe editie in perioada ianuarie – septembrie 2006. Vanzarile ProSport au crescut cu 22,6% (13.917 exemplare/editie) in ianuarie – septembrie 2006, fata de aceeasi perioada a anului precedent, cresterea inregistrata fiind de doua ori mai mare decat cea a Gazetei Sporturilor.
Pe piata ziarelor de duminica, Libertatea de duminica a avut o crestere medie de aproape 29 mii de exemplare vandute, ajungand in ianuarie-septembrie 2006 la 190.530 copii. Vanzarile ProSport de duminica au crescut in medie de la 43.517 la 50.180 exemplare/ editie, totalizand un plus de 6.662 exemplare vandute pe editie in ianuarie – septembrie 2006, fata de perioada similara a anului 2005. Principalul sau competitor, Gazeta Sporturilor de duminica a vandut in medie cu 34% mai putin, adica 33.064 exemplare pe editie.