Cele mai recente studii de audienta reconfirma faptul ca Libertatea domina ca si pana acum piata cotidienelor din Romania, ramanand singurul ziar cu peste un milion de cititori pe aparitie. In plus, suplimentul de weekend al Libertatii si editia de duminica a ziarului sunt in continuare liderii incontestabili ai topului in categoria lor.
Statutul de lider al presei romanesti pe care il detine de cativa ani ziarul Libertatea a fost reconfirmat de cel mai recent Studiu National de Audienta efectuat in perioada 25 octombrie 2004 – 16 octombrie 2005. Dominand clar clasamentul cotidienelor in ceea ce priveste cifrele de audienta, Libertatea ocupa prima pozitie in top, cu 1.043.000 de romani care il citesc zilnic, ramanand singurul cotidian ce depaseste “pragul” de un milion de cititori pe editie. Pe locul secund se situeaza Jurnalul National, cu 821.500 cititori zilnic, treapta a treia a “podiumului” fiind ocupata tot de un cotidian editat de trustul Ringier Romania, Evenimentul Zilei, cu 657.900 de cititori pe editie.
Si pe piata suplimentelor de weekend, Libertatea conduce autoritar, “Libertatea de weekend” inregistrand 975.700 de cititori pe aparitie, fiind urmata de suplimentele similare editate de Jurnalul National si Evenimentul Zilei, cu 593.900, respectiv 537.700 cititori pentru fiecare aparitie.
Situatia este practic neschimbata si in ceea ce priveste editiile de duminica ale cotidienelor, Libertatea de duminica ramanand lider in-contestabil cu 866.500 cititori pe editie, urmata de aparitiile din ziua de duminica ale Gazetei Sporturilor, cu 674.900 cititori/editie, Evenimentului Zilei, cu 596.300 cititori/editie si Pro Sport, cu 553.000 cititori/ editie, care a inregistrat o spectaculoasa crestere in ton cu vanzarile.
Ringier Romania detine suprematia si pe piata publicatiilor economice, cu revista Capital, ce are, pe fiecare editie, 327.300 cititori.
Sursa: Studiul National de Audienta, BRAT, 25 octombrie 2004 -16 octombrie 2005. Studiul este semnificativ pentru populatia cu varste intre 14 – 64 ani din orase cu peste 50.000 locuitori.
Jurnalul National pacaleste din nou
Prin inventia unui asa-zis top al “ziarelor de calitate” Jurnalul National incearca sa pacaleasca cititorii si agentiile de publicitate, autoproclamandu-se din nou “numarul 1”. De mentionat e faptul ca Studiul National de Audienta nu precizeaza nicaieri termenul de “ziar de calitate”, dar in schimb plaseaza negru pe alb Libertatea deasupra Jurnalului National, diferenta fiind de peste 200.000 de cititori. Mai mult, Jurnalul National, care a uitat de mult sa-si mai publice tirajul, nu sufla nici o vorba despre situatia dezastruoasa a vanzarilor, acestea scazand, conform Biroului Roman de Audit al Tirajelor, de la 208.524 de exemplare in octombrie 2004 la 83.769 in septembrie 2005. In aceste conditii, Jurnalul National merita primul loc, dar doar intr-un top al ziarelor care denatureaza cu nerusinare adevarul.