John F Kennedy (29 mai 1917 – 22 noiembrie 1963)
Poate cel mai celebru caz este cel al preşedintului american John Fitzgerald Kennedy. JFK a fost asasinat în oraşul Dallas, Texas. Preşedintele călătorea împreună cu soţia sa, Jackie în limuzina prezidenţială X-100. Acesta era numele de cod folosit de Secret Service pentru automobilul Lincoln special pregătit de către firma Hess & Eisenhardt din Cincinatti. Un Lincoln Continental model 1961 era tăiat la jumătate şi extins cu un metru. Limuzina era apoi trasnformată în decapotabilă pentru a putea fi folosită la evenimente la care preşedintele trebuia să fie văzut. Un astfel de Lincoln special trasnformat costa 200.000 dolari şi era închiriat de Casa Albă de la Ford. A fost folosit pentru prima dată în 1961. Asasinarea lui JFK avea să închidă era limuzinelor deschise pentru preşedinţii americani. După 22 noiembrie, 1963, toate limuzinele pregătite pentru transportul preşedinţilor americani sunt închise.
După asasinarea lui Kennedy, modelul X-100 a fost reţinut ca probă în investigaţia care a urmat. A fost apoi returnat Casei Albe, care l-a convertit din nou sub denumirea Project D-2 ca limuzină închisă blindată. A fost folosită de preşedinţii Johnson, Nixon, Ford şi Carter şi apoi retrasă din serviciu în 1977. Astăzi, limuzina poate fi admirată la Muzeul Henry Ford din Dearborn, Michigan.
James Dean (8 februarie 1931 – 30 februarie 1955)
James Dean, actorul rebel care a uimit Hollywood-ul în anii ’50, avea să îşi găsească sfârşitul la doar 24 de ani la volanul unui Porsche 550 Spyder. James Dean iubea viteza, la fel ca alţi doi actori celebri îndrăgostiţi de maşini, Steve McQueen şi Paul Newman. James Dean conducea un Porsche 550 Spyder celebru pentru că „purta” numărul 130. În 30 septembrie 1955 gonea pe State Route 46, când lângă orăşelul Bakersfield s-a lovit de un Ford Tudor din 1950 condus de Donald Turnupseed. James Dean nu a supravieţuit impactului. Epava Porsche a fost cumpărată ulterior cu 2.500 dolari. Legenda spune că maşina era blestemată şi piese din ea care au fost montate pe alte maşini au atras alte incidente. De exemplu, motorul a ajuns în alt Porsche, al cărui proprietar a făcut la rândul săi un accident fatal. Epava a dispărut în 1960, doar o portieră supravieţuind în Muzeul Volo Auto din statul Illinois.
Citeşte pe automarket.ro şi despre alte vedete care au sfârşit într-o maşină!