Falşii “agenţi” CNPAS profită de naivitatea celor care le deschid uşa şi cer diverse informaţii personale sau acte. Pentru a vă proteja de aceşti răufăcători, trebuie să ştiţi că angajaţii casei de pensii nu au voie să îşi desfăşoare activitatea decât în cadrul sediilor acestei instituţii.
“Accesul la informaţiile de interes public e asigurat, potrivit Legii nr. 544/2001, iar activitatea de relaţii cu publicul se desfăşoară la sediile caselor teritoriale de pensii, în cadrul programului de audienţe, precum şi prin activitatea de soluţionare a petiţiilor, memoriilor şi sesizărilor”, ne-au spus reprezentanţii acestei instituţii. Pentru a nu vă păcăli, trebuie:
- să fiţi suspicioşi dacă vă treziţi la uşă cu “agenţi” CNPAS, care vă cer date cu caracter personal;
- să nu poftiţi în casă o astfel de persoană, indiferent de motiv;
- să verificaţi actele acestei persoane. Orice adrese oficiale ale caselor teritoriale de pensii trebuie să aibă antet, ştampilă şi date de identificare;
- să nu oferiţi date referitoare la domiciliu, cod numeric personal, număr de dosar de pensie, cuantumul pensiei şi nu semnaţi nici un act.
Dacă aveţi suspiciuni, puteţi suna la 112 ori la CNPAS, la telefoanele: 021.316.91.11 sau la 0800.826.727
foto: Shutterstock