Cuprins:
Cum să te integrezi într-un colectiv nou
În aceste trei luni va trebui să performezi și să validezi motivele pentru care ai fost angajat – totul în timp ce te acomodezi într-o nouă echipă și câștigi încrederea colegilor tăi. Aceasta poate fi o experiență incitantă, dar provocatoare.
Învață tiparele de comunicare ale colegilor tăi
Fiecare birou are propriul set de norme, care poate că nu au fost menționate oficial în contractul pe care l-ai semnat înainte de data începerii activității.
De exemplu, în timp ce contractul tău poate stipula că orele normale de lucru sunt între 9:00 și 18:00, cultura biroului poate dicta altceva, iar orele de lucru sunt în schimb de la 8:00 la 17:00.
Sfatul este să observi ritmul zilnic al locului de muncă în prima săptămână și să identifici cum este cultura corporativă.
Fii atent la stilul de comunicare al echipei tale și vei putea obține informații valoroase despre cultura companiei, adaptându-ți astfel stilul de lucru în consecință.
De asemenea, află care sunt metodele de comunicare preferate de echipa ta, respectiv față în față, apeluri telefonice, mesagerie instantanee sau e-mailuri, astfel încât să fii sigur că nu întrerupi nicio ședință și că nu invadezi spațiul privat al colegilor sau al șefilor tăi.
Ia inițiativa de a te prezenta
Simplificând, dacă te alături unei companii în ritm rapid, majoritatea oamenilor vor fi probabil ocupați la birourile lor și s-ar putea să nu-și dea seama că tocmai ai început să lucrezi în cadrul companiei.
Cu toate acestea, făcând turul și prezentându-te, oamenii vor ști cine ești și vor afla pentru ce ai fost angajat.
Fii entuziast atunci când te prezenți și fă tot posibilul să le reții numele.
Asigură-te că faci un scurt rezumat al trecutului tău, cum ar fi experiențele și abilitățile anterioare. În acest fel, colegii tăi vor putea să întrevadă cum abilitățile și experiența ta pot adăuga valoare.
De asemenea, din conversațiile pe care le vei purta cu colegii, vei putea să le înțelegi rolurile și prioritățile și să identifici domeniile în care poți începe să contribui la organizație.
Participarea la evenimente sociale, cum ar fi ieșitul în oraș de vineri, poate contribui, de asemenea, la spargerea gheții și poate face ca procesul de prezentare să fie mult mai ușor.
Definește semnificația succesului și stabilește așteptările
Organizează o întâlnire cu managerul în prima săptămână și să discută despre ceea ce se așteaptă să realizezi pentru a fi considerat un succes în rolul tău.
Prin stabilirea unor așteptări reciproce, vei avea informații despre ceea ce apreciază managerul tău și, prin urmare, vei putea să îți stabilești prioritățile de lucru în consecință.
Prin clarificarea a ceea ce se așteaptă de la tine, vei înțelege rolul pe care îl joci în strategia de afaceri și vei putea identifica modul în care poți aduce o contribuție mai mare la organizație.
Dacă ai un rol managerial, este, de asemenea, important să stabilești mai devreme tonul cu echipa ta, astfel încât să nu existe neînțelegeri.
De asemenea, cere sfatul resurselor umane (HR) pentru a înțelege cum va fi evaluată performanța ta, astfel încât să poți planifica din timp.
Fii recunoscător și arată că faci parte din echipă
Este important să comunici și să demonstrezi că ești dornic să faci parte din echipă.
De exemplu, foloseștei termenul „noi” mai degrabă decât „eu” în cadrul ședințelor de echipă și nu ezita să împarți meritele cu colegii tăi atunci când acestea le aparțin.
De asemenea, nu ezita să daț o mână de ajutor unui coleg de echipă care ar putea fi presat de timp în cadrul unui proiect.
Un alt sfat este să le mulțumești persoanelor care te ajută zilnic, cum ar fi personalul administrativ, lucrătorii de la poștă, cei de la întreținere și recepționerul.
Învață cum să te descurci în politica de birou
Este întotdeauna benefic să fii în relații bune cu cineva care lucrează în cadrul companiei de o perioadă lungă de timp, deoarece îți va putea da o indicație clară despre ceea ce funcționează și ceea ce nu funcționează.
Acest lucru te învață, de asemenea, în esență, cum să navighezi în jurul politicii de birou. În timp ce te afli în procesul de adaptare la noul loc de muncă, este important să eviți să creezi conflicte cu colegii de muncă și să participi la politica de birou.
Rămâi pe un teren neutru, mai degrabă decât să ai un punct de vedere subiectiv. Subiectele controversate, cum ar fi religia, politica, salariul și criticarea șefului sunt de evitat cu orice preț.
Alte sfaturi de care trebuie să ții cont
Cunoaște echipa de conducere și modul în care diferitele departamente interacționează între ele;
Fii la curent cu strategiile concurenților și cu tendințele care afectează industria în care activează întreprinderea;
Nu face niciodată comparații cu munca ta anterioară atunci când vorbești cu noii colegi. Acest lucru este posibil să aibă un efect negativ asupra noilor tăi colegi;
Dacă nu ești sigur de ceva, întreabă pur și simplu, în loc să minți în această privință. De asemenea, recunoaște-ți greșelile în loc să le ascunzi;
Îmbrăcă-te pentru locul de muncă pe care vrei să îl ai, nu pentru cel pe care îl ai deja. Cu alte cuvinte, îmbracă-te corespunzător și profesional.
Dacă te simți copleșit în legătură cu noul tău rol, amintește-ți că ai fost selectat dintre mai mulți candidați ca fiind cea mai bună persoană pentru acest post. Normalizează noul și, destul de curând, te vei simți confortabil la muncă.
Sursa foto: 123rf.com
Cum să faci un CV profesionist – modele de CV pentru angajare