Iată doar câteva dintre rezultatele pe care le vei observa odată cu începerea antrenamentelor pe o bicicletă fitness:

Tonifierea părții inferioare a corpului

Dintre toate avantajele oferite de o bicicletă fitness, cel mai ușor de intuit este cel legat de tonifierea picioarelor. Gambele și coapsele tale vor fi foarte solicitate, datorită mișcărilor ample pe care picioarele le execută pentru pedalare. 

Grație mișcărilor de rotație, vor fi puși la treabă și mușchii fesieri, deci vei observa rezultate foarte bune în toată partea inferioară a corpului. Dacă alegi să creșți intensitatea antrenamentelor tale, prin mărirea vitezei de pedalare sau a rezistenței aparatului, vei putea obține rezultate și mai bune.

Acest lucru se datorează faptului că, prin mărirea intensității antrenamentelor, mușchii tăi vor fi supuși unui efort și mai mare și, astfel, se vor tonifia și mai rapid.

Vei observa rezultate în întregul corp

Partea inferioară a corpului nu este singura care depune efort în timpul antrenamentelor pe bicicletă fitness. Dacă folosești greutăți, vei putea să lucrezi, în același timp, și alte grupe de mușchi.

Cu toate acestea, nu trebuie să folosești greutăți la fel de mari ca într-un antrenament de forță, ci, mai degrabă, utilizează niște gantere mai ușoare pe care să le ridici de mai multe ori.

Abdomenul va fi, de asemenea, pus la treabă, dacă alegi să ridici greutăți în timp ce pedalezi. Acest lucru se întâmplă deoarece nu-ți vei mai folosi mâinile pentru a te susține și, astfel, mușchii abdominali vor fi nevoiți să preia această sarcina. Dacă a două zi te vei trezi cu febră musculară, doar amintește-ți că exercițiile în care trebuie să-ți păstrezi echilibrul sunt mult mai eficiente decât abdomenele, întrucât îți antrenezi toți mușchii abdominali în același timp.

Antrenamentele sunt benefice și pentru articulații

Printre avantajele bicicletei fitness se numără și efectul benefic al acesteia asupra articulațiilor. Dacă ești începător, ai probleme cu încheieturile, te recuperezi în urma unui accident sau dacă obișnuiești să realizezi antrenamente HIIT sau de forță, va trebui să înveți să-ți protejezi articulațiile.

Indiferent de cât de activă este viața ta și de cât de experimentat ești cu antrenamentele sportive, nu trebuie să neglijezi nevoile corpului tău și, implicit, articulațiile. Mișcările de rotație din timpul pedalării nu suprasolicită șoldurile, genunchii sau călcâiele ci, din contră, întăresc aceste zone.

Cu toate că poți să ai parte de antrenamente foarte intense pe bicicleta fitness, ar trebui, din când în când, să realizezi pe acest aparat și câteva exerciții mai ușoare, care să permită recuperarea corpului în urma unui efort foarte mare.

Acestea sunt recomandate pentru toată lumea, indiferent de cât de intense sunt antrenamentele tale în mod normal. Corpul are nevoie și de pauze pentru a putea să obții rezultatele la care visezi.