1. SFECLA ROŞIE este o legumă foarte bogată în acid folic şi pigmenţi roşii naturali, buni împotriva cancerului. Sfecla roşie are doar 40 kcal/100 g este uşor digerabilă şi are un conţinut bogat în vitaminele A, B, C şi PP, precum şi potasiu, fier, calciu, proteine, hidraţi de carbon, zaharuri, glutamină. Este eficientă în viroze, hipertensiune, anemii, imunitate scăzută, nevroze, demineralizare, tuberculoză, cancer, disfuncţii hepatice. Prin conservare în oţet de mere, sfecla roşie se îmbogăţeşte în vitaminele B6, B12, prin procesul de fermentaţie.
2. VARZA este bogată în provitamina A, vitaminele C şi E şi în fibre, elemente care asigură sănătatea celulelor. Este o legumă foarte puţin calorică, având în jur de 25 de calorii la 100 g de produs. Varza se află printre legumele cu cel mai mare conţinut de vitamina C (cele mai bogate sunt foile aflate la exterior). Este, de asemenea, foarte bogată în vitamina E: între 2 şi 7 mg la 100 g, ceea ce constituie un adevărat record pentru o legumă. Vitaminele din grupa B sunt foarte bine reprezentate: B1, B2, B3, B5, B6, B9, adică toate cele care constituie grupa anticanceroasă. Un consum regulat de varză are efect benefic în prevenţia cancerului de colon în special, a celui de stomac, dar şi de plămâni, esofag şi rect. Varza are proprietăţi dezinfectante şi cicatrizante la nivelul ţesuturilor, posedă o acţiune antiseptică pulmonară importantă şi proprietăţi expectorante, are acţiune anticancerigenă, antidepresivă şi este recomandată bolnavilor de diabet.
3. SCORŢIŞOARA ajută la menţinerea unui nivel sănătos al glicemiei şi colesterolului.
4. SUCUL DE RODII este o băutură populară în special în Orientul Mijlociu, care scade tensiunea arterială şi conţine foarte mulţi antioxidanţi, substanţe care previn îmbâtrânirea celulelor.
5. PRUNELE USCATE sunt pline de antioxidanti, extrem de bogate în glucide (fructoza şi levuloza), hidraţi de carbon, acizi organici, vitaminele A şi B, potasiu, calciu, fosfor, magneziu sau fier. Ele fortifică sistemul nervos, combat stările de oboseală, stimulează tranzitul intestinal, normalizează volumul ficatului (reduc ficatul mărit); iată de ce, pruna este un aliment recomandat astenicilor, sportivilor, copiilor, persoanelor constipate, hepaticilor. În plus, puterea depurativă şi diuretică a prunei o recomandă persoanelor suferinde de reumatism, arterioscleroză şi celor cu intoxicaţii alimentare acute.
6. SEMINŢELE DE DOVLEAC conţin magneziu, zinc şi alte minerale. Sunt considerate de mare ajutor în eliminarea viermilor intestinali şi în stimularea activităţii rinichilor. Bolile de inimă asociate unor valori crescute ale colesterolului, bolile glandulare şi nervoase pot fi ameliorate cu ajutorul unei cure de seminţe de dovleac.
7. SARDINELE au un conţinut foarte ridicat de acizi graşi omega 3 şi calciu, precum şi fier, magneziu, fosfor, zinc, mangan şi cupru – şi, nu în ultimul rând, toată gama de vitamine B, precum şi vitamina D. Boli precum psoriazisul, poliartrita sau astmul bronşic răspund pozitiv la acest aliment. Studii ample au demonstrat că un consum regulat de peşte – de trei ori pe săptămână – previne şi încetineşte depunerea de grăsimi pe pereţii vaselor de sânge, protejează organismul împotriva apariţiei bolilor cardiovasculare, cum ar fi infarctul de miocard, accidentul vascular cerebral, hipertensiunea arterială sau tulburările de ritm cardiac.
8.TURMERICUL sau curcuma este o plantă ierboasă, de origine asiatică. Rădăcinile din curcuma au un gust aromat, iute, fiind folosite ca şi condiment în bucătăria indiană. Rădăcinile de turmeric conţin ulei volatil şi un colorant galben denumit curcumină. Turmericul este o plantă cu proprietăţi anti-inflamatorii şi anticancerigene. De asemenea, stimulează puternic secreţia de bilă. Se consumă în combinaţie cu ouă fierte în salate.
9. AFINELE. Chiar dacă procesul de îngheţare, ca şi cel de fierbere, poate degrada nutrienţii, aceste fructe se consumă de regulă în combinaţie cu iaurtul. Specialiştii susţin că afinele îmbogăţesc performanţele intelectuale, în special procesul de memorizare.
10. DOVLEACUL este o legumă săracă în calorii, dar plină de fibre şi vitamina A, care reglează sistemul imunitar. Se consumă cu puţin unt, scorţişoară sau miez de nucă.
 

Cine este noua cucerire a lui Zenga, după divorțul de Raluca. Este tot româncă, cu 30 de ani mai tânără
PARTENERI - GSP.RO
Cine este noua cucerire a lui Zenga, după divorțul de Raluca. Este tot româncă, cu 30 de ani mai tânără
BREAKING: Iubita lui Reghecampf, atac dur la Anamaria Prodan. Corina s-a săturat și a făcut pasul necesar. Avem toate detaliile
Playtech.ro
BREAKING: Iubita lui Reghecampf, atac dur la Anamaria Prodan. Corina s-a săturat și a făcut pasul necesar. Avem toate detaliile
Octavian Jurma: România a depășit recordul mondial de decese COVID la 1 milion de locuitori. Au crucificat poporul ăsta!
Observatornews.ro
Octavian Jurma: România a depășit recordul mondial de decese COVID la 1 milion de locuitori. Au crucificat poporul ăsta!
Horoscop 28 octombrie 2021. Leii au idei bune, le pun în practică fără rețineri, și totuși ceva pare să lipsească
HOROSCOP
Horoscop 28 octombrie 2021. Leii au idei bune, le pun în practică fără rețineri, și totuși ceva pare să lipsească
Informații de ultimă oră despre vaccinul Pfizer. Specialiștii au făcut anunțul
Știrileprotv.ro
Informații de ultimă oră despre vaccinul Pfizer. Specialiștii au făcut anunțul
Marea campioană a ţării, la petrecerile cu alcool şi relaţii intime la Jocurile Olimpice! Moment fără precedent dezvăluit în satul olimpic
Telekomsport
Marea campioană a ţării, la petrecerile cu alcool şi relaţii intime la Jocurile Olimpice! Moment fără precedent dezvăluit în satul olimpic
Cum să o obții un ten strălucitor în doar 2 minute
PUBLICITATE
Cum să o obții un ten strălucitor în doar 2 minute