Libertatea: Multumit de intelegere?
Constantin Aur: Da, mai ales ca nu a fost usor. Am beneficiat de intregul sprijin al celor de la Rafo Onesti, al caror director general este un pasionat de automobilism. Problema unei aliante s-a pus prin primavara acestui an, dar nu mai credeam ca se va realiza. Ambitia directorului si potenta financiara a companiei au dus la finalizarea acestui proiect.
Ce inseamna acest pas?
Un pas mare, o intrare in lumea cea mai buna a automobilismului, o etapa de obisnuire cu programul mondial. Obiectivul este realizarea unei imagini cat mai bune pentru noi, pentru sponsorii nostri, pentru sportul auto din Romania. Stiu ca nu va fi usor, pentru ca experienta noastra este foarte mare pentru Romania, dar este mica in raport cu cei de afara. Trebuie sa mergem curat, fara sa facem greseli, iar orice pozitie castigata ne va bucura enorm. Pentru inceput trebuie sa ne obisnuim cu concurenta, iar apoi sa culegem si cateva puncte.
Care va fi programul?
Campionatul Mondial are 14 etape, jumatate pentru grupa N, jumatate pentru Super 1600. La aceasta din urma categorie s-a impus limita maxima de varsta, asa ca am optat pentru grupa N. Din cele sapte etape nominalizate de Federatia Internationala, sportivul nominalizeaza sase in care va puncta. Neparticiparea la o runda din cele alese duce la pierderea punctelor si la santiuni din partea FIA.
Ce etape parcurgi pana la debut?
Inceputul e la inscriere, care costa 1.150 de euro. Primesc statutul de pilot prioritar FIA 3 (n.r. modelele World Rally Car sunt FIA 1, iar cele din seria Super 1600 sunt FIA 2), iar numarul de start va fi undeva intre 50 si 80 (n.r. intervalul rezervat grupei N).
Care-i bugetul si ce masina vei avea?
Cheltuielile sunt undeva pe la 500.000 de euro, iar pe langa Rafo vor mai fi si alti sponsori. Pe total va depinde si de masina pentru care vom opta. Exista varianta Subaru, luata de la Prodrive (n.r. preparatorul oficial), dar care costa in jur de 1,2 milioane de euro, cu echipa de asistenta si tot arsenalul de rigoare. In discutie mai intra si inchirierea unui Mitsubishi model Lancer Evo 6 sau Evo 7.
Pe plan intern ce vei face?
Nu am sa mai particip la campionat sau, daca o voi face, va fi pentru imaginea sponsorului sau pentru interesul echipei (n.r. compusa din Dan Gartofan si Adrian Dumitru). Daca vom fi printre participantii la anumite etape, nu ne vom bate pentru titlul national.
Calendar Campionatul Mondial grupa N 2003
Raliul Suediei Uddeholm (5-9 februarie); Raliul Noii Zeelande (9-13 aprilie); Raliul Argentinei (7-11 mai); Raliul Ciprului (18-22 iunie; data neconfirmata); Raliul Anatolian – Raliul Turciei (9-13 iulie; data neconfirmata); Raliul Telstra – Raliul Australiei (3-7 septembrie); Turul Corsicii – Raliul Frantei (15-19 octombrie).