Mergi direct la conținut »
Campionatul Mondial de Formula 1 2017. Reguli, piloți, echipe, calendar și rezultate
Sport Libertatea > Sport > Campionatul Mondial de Formula 1 2017. Reguli, piloți, echipe, calendar și rezultate

Campionatul Mondial de Formula 1 2017. Reguli, piloți, echipe, calendar și rezultate

Campionatul Mondial de Formula 1 2017. Reguli, piloți, echipe, calendar și rezultate. Fără campionul mondial en-titre Nico Rosberg, retras, Marele Circ începe duminică, în Australia.

Formula 1 va începe pe 26 martie, când este programat Marele Premiu al Australiei, pe circuitul de la Melbourne.

Primul sezon al Campionatului Mondial de Formula 1 a avut loc în 1950, la patru ani după ce Federația Internațională de Automobilism a decis înființarea sa, fiind dominat de echipa Alfa Romeo, primul campion mondial fiind câștigat de Giuseppe Farina.

Numărul de Mari Premii dintr-un sezon nu a fost fix de-a lungul anilor. Doar șapte curse au fost cuprinse în 1950. Azi sunt 20 de etape.

Punctele care se acordă la fiecare etapă sunt următoarele: 25 pentru locul I, 18-15-12-10-8-6-4-2 şi un punct pentru locul 10. În ultima etapă, punctele ce se vor acorda sunt conform grilei 50-36-30-24-20-16-12-8-4-2.

Citiți și Calendarul etapelor de Formula 1 în 2017. Duminică începe Marele Circ

Echipe 2017

Mercedes AMG Petronas

Debut: MP al Frantei 1954 (Reims)
Prima victorie: MP al Frantei 1954 (Juan Manuel Fangio-Mercedes W196)
GP-uri disputate: 178
Victorii: 64
Pole-position: 73
Cel mai rapid tur: 47
Podiumuri: 128
Titluri mondiale:
Piloţi: 5 (1954, 1955, 2014, 2015, 2016)
Constructori: 3 (2014, 2015, 2016)

44. Lewis Hamilton
GP-uri disputate: 188
Victorii: 53
Pole-position: 61
Cel mai rapid tur: 31
Podiumuri: 104
Puncte marcate: 2247
Titluri mondiale: 3
2008 (McLaren-Mercedes),
2014, 2015 (Mercedes AMG)

Lewis Hamilton salută publicul la sfârșitul unui curse câștigate în ediția 2016 a Formulei 1. (FOTO: EPA)

Lewis Hamilton salută publicul la sfârșitul unui curse câștigate în ediția 2016 a Formulei 1. (FOTO: EPA)

77.Valteri Bottas
GP-uri disputate: 77

Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 1
Podiumuri: 9
Puncte marcate: 411
Titluri mondiale: 0

Red Bull Racing

Debut: MP al Australiei 2005 (Melbourne)
Prima victorie: MP al Chinei 2009 (Sebastian Vettel-Red Bull-Renault RB5)
GP-uri disputate: 224
Victorii: 52
Pole-position: 58
Cel mai rapid tur: 52
Podiumuri: 135
Titluri mondiale:
Piloţi: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)
Constructori: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)

3. Daniel Ricciardo

GP-uri disputate: 109
Victorii: 4
Pole-position: 1
Cel mai rapid tur: 8
Podiumuri: 18
Puncte marcate: 616
Titluri mondiale: 0

33. Max Verstappen

GP-uri disputate: 40
Victorii: 1
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 1
Podiumuri: 7
Puncte marcate: 253
Titluri mondiale: 0

Scuderia Ferrari

Debut: MP al Monaco 1950
Prima victorie: MP al Marii Britanii 1951 (Froilan Gonzalez-Ferrari 375F1)
GP-uri disputate: 929
Victorii: 224
Pole-position: 208
Cel mai rapid tur: 237
Podiumuri: 707
Titluri mondiale:
Piloţi: 15 (1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007)
Constructori: 16 (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008)

5. Sebastian Vettel

GP-uri disputate: 178
Victorii: 42
Pole-position: 46
Cel mai rapid tur: 28
Podiumuri: 86
Puncte marcate: 2108
Titluri mondiale: 4 (2010, 2011, 2012, 2013)

7. Kimi Raikkonen

GP-uri disputate: 252
Victorii: 20
Pole-position: 16
Cel mai rapid tur: 43
Podiumuri: 84
Puncte marcate: 1360
Titluri mondiale: 1 (2007)

Sahara Force India

Debut: MP al Australiei 2008 (Melbourne)
Prima victorie: –
GP-uri disputate: 171
Victorii: 0
Pole-position: 1
Cel mai rapid tur: 4
Podiumuri: 7
Titluri mondiale: 0

11. Sergio Perez

GP-uri disputate: 114
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 3
-Podiumuri: 7
-Puncte marcate: 367
Titluri mondiale: 0

31. Esteban Ocon

GP-uri disputate: 9
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 0
Titluri mondiale: 0

Williams Martini Racing

Debut: MP al Argentinei 1975 (Buenos Aires)
Prima victorie: MP al Marii britanii 1979 (Clay Regazzoni-Williams – Cosworth FW07)
GP-uri disputate: 682
Victorii: 114
Pole-position: 128
Cel mai rapid tur: 133
Podiumuri: 311
Titluri mondiale:
Piloţi: 7 (1980, 1982, 1987, 1992,1993, 1996, 1997)
Constructori: 9 (1980, 1981, 1986, 1987, 1992, 1993, 1994, 1996, 1997)

19. Felipe Massa

GP-uri disputate: 250
Victorii: 11
Pole-position: 16
Cel mai rapid tur: 15
Podiumuri: 41
Puncte marcate: 1124
Titluri mondiale: 0

18. Lance Stroll

Debutant

Mc Laren-Honda

Debut: MP al Monaco 1966
Prima victorie: MP al Belgiei 1968 (Bruce McLaren-McLaren-Cosworth M7A)
GP-uri disputate: 801
Victorii: 182
Pole-position: 155
Cel mai rapid tur: 153
Podiumuri: 391
Titluri mondiale:
Piloţi: 12 (1974, 1976, 1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008)
Constructori: 7 (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998)

14. Fernando Alonso

GP-uri disputate: 272
Victorii: 32
Pole-position: 22
Cel mai rapid tur: 22
Podiumuri: 97
Puncte marcate: 1832
Titluri mondiale: 2 (2005 – Renault, 2006 – Renault)

47. Stoffel Vandoorne

GP-uri disputate: 1
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 1
Titluri mondiale: 0

Scuderia Toro Rosso

Debut: MP al Bahrain 2006
Prima victorie: MP al Italiei 2008 (Sebastian Vettel-Toro Rosso-Ferrari STR3)
GP-uri disputate: 206
Victorii: 1
Pole-position: 1
Cel mai rapid tur: 1
Podiumuri: 1
Titluri mondiale: 0

55. Carlos Sainz Jr.

GP-uri disputate: 40
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 64
Titluri mondiale: 0

26. Daniil Kvyat

GP-uri disputate: 57
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 2
Puncte marcate: 128
Titluri mondiale: 0

Haas F1 Team

Debut: MP al Australiei 2016
Prima victorie: –
GP-uri disputate: 21
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 0
Titluri mondiale: 0

8. Romain Grosjean

GP-uri disputate:104
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 10
Puncte marcate: 316
Titluri mondiale: 0

20. Kevin Magnussen

GP-uri disputate:104
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 1
Podiumuri: 1
Puncte marcate: 62
Titluri mondiale: 0

Renault Sport F1 Team

Debut: MP al Marii Britanii 1977
Prima victorie: MP al Franţei 1979 (Jean-Pierre Jabouille – Renaut RS10)
GP-uri disputate: 321
Victorii: 35
Pole-position: 51
Cel mai rapid tur:31
Podiumuri: 100
Titluri mondiale:
Piloţi: 2 (2005, 2006)
Constructori: 2 (2005, 2006)

27.Nico Hulkenberg

GP-uri disputate: 117
Victorii: 0
Pole-position: 1
Cel mai rapid tur: 2
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 362
Titluri mondiale: 0

30. Jolyon Palmer

GP-uri disputate: 21
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 1
Titluri mondiale: 0

Sauber F1 Team

Debut: MP al Africii de Sud 1993
Prima victorie: –
GP-uri disputate: 332
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 3
Podiumuri: 10
Titluri mondiale: 0

9. Marcus Ericsson

GP-uri disputate: 56
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 2
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 9
Titluri mondiale: 0

94. Pascal Wehrlein

GP-uri disputate: 21
Victorii: 0
Pole-position: 0
Cel mai rapid tur: 0
Podiumuri: 0
Puncte marcate: 1
Titluri mondiale: 0

Sursa statistică echipe și piloți: pitstops.ro

Regulamentul sportiv

  • Piloții trebuie să fie deținătorii unei superlicențe, care este valabilă un an. FIA poate oricând suspenda sau anula superlicența unui pilot.
  • La fiecare cursă există următorii oficiali: un director de cursă, un comisar permanent care supervizează procedura de start, trei comisari adiționali (unul fiind ales șef) posesori ai unei licențe FIA, un secretar de cursa și un comisar din partea țării organizatoare.
  • În timpul unui singur sezon o echipă nu poate folosi mai mult de patru piloți.
  • Cele două mașini ale unei echipe trebuie să fie vopsite identic.
  • Fiecare pilot are alocat un număr de concurs. Campionul mondial are alocat numărul 1.
  • Emblema echipei trebuie să apară în partea frontală a mașinii, iar numele pilotului în zona cockpit-ului.
  • Testele private se pot face doar pe circuite aprobate de FIA și sunt limitate la 15.000 de kilometri.
  • La finalul sesiunii de calificări toate monoposturile trebuie duse într-un Parc Închis până a doua zi dimineața, personalul echipelor neavând dreptul să facă modificări la mașini. Mașinile care termină cursa sunt și ele parcate în Parcul Închis.
  • Piloți nu pot avea disponibile mai mult de două mașini în același moment. Mașina nu se poate schimba după startul cursei.
  • Fiecare pilot are dreptul să folosească doar opt motoare pe tot parcursul sezonului. Dacă utilizează mai multe motoare atunci pilotul trebuie să pornească în cursă de pe linia boxelor.
  • Fiecare pilot are dreptul să folosească o singură cutie de viteze pe parcursul a patru curse. În cazul unei schimbări neprogramate, pilotul va primi o penalizare de cinci poziții pe grila de start.
  • Nu este permisă realimentarea (începând din sezonul 2010).
  • Ordinele de echipă au fost reintroduse cu începrea sezonului 2011, ele inițial au fost interzise pe tot parcursul sezonului 2010.

Procedura de start a cursei

  • Piloții pot începe turul de recunoaștere cu 30 de minute înainte de startul în turul de încălzire. Dacă un pilot dorește să facă mai mult de un tur de recunoaștere este obligat să treacă pe la boxe, fără a opri, dar cu obligația de a respecta viteza maximă permisă. Dacă pilotul face un singur tur, la finalul acestuia își așază mașina pe grilă, pe locul de start și oprește motorul.
  • Dacă o mașină nu este pe grila de start cu 15 minute înainte de startul în turul de încălzire, accesul ei nu mai este permis, pilotul putând însă să plece în cursă de pe linia boxelor.
  • Cu zece minute înainte de startul în turul de încălzire toată lumea, cu excepția piloților, a oficialilor și a membrilor echipelor trebuie să părăsească zona grilei.
  • Cu trei minute înainte de startul în turul de încălzire roțile trebuie fixate, în caz contrar pilotul primind o penalizare de 10 secunde.
  • Cu un minut înainte de startul în turul de încălzire motoarele trebuie pornite, iar personalul echipelor mai are la dispoziție 45 de secunde să părăsească grila.
  • Plecarea în turul de încălzire trebuie să se facă încet, depășirile fiind interzise, acestea din urmă fiind totuși permise dacă o mașină nu poate pleca de pe grilă, iese în afara grilei în timpul turului de încălzire sau are o poziție staționară pe pistă.
  • La finalul turului de încălzire piloții își reiau poziția pe grilă și așteaptă startul.

Penalizări

  • Oficialii de cursă pot da mai multe penalizări, care includ:
    • Penalizarea de tip „drive-through”, în care pilotul este obligat să intre pe linia boxelor, fără să oprească, dar trebuie sa respecte viteza maximă permisă. Din momentul deciziei unei asemenea penalități pilotul are la dispoziție trei tururi să o execute; dacă penalizarea survine în timpul ultimelor cinci tururi, ea nu se mai execută, dar la final se adaugă 25 de secunde la timpul final al pilotului, existând astfel riscul declasării. În timpul execuției penalizării pilotul nu are voie să oprească pentru schimbul de pneuri și/sau realimentare cu carburant.
    • Penalizarea de tip „stop and go”, în care pilotul este obligat să oprească la boxele echipei sale, unde stă zece secunde, dar echipei nu i se permite realimentarea și/sau schimbul de pneuri.
    • Penalizarea cu 10 poziții pe grila de start la următoarea cursă.
    • Descalificarea este penalizarea care se poate da unui pilot în timpul cursei sau după terminarea acesteia. Dacă ea se dă în timpul cursei, pilotului i se arată steagul negru, care are atașat numărul de concurs, iar pilotul este obligat să se retragă din cursă. Dacă descalificarea survine la finalul cursei, pilotul este declasat din clasamentul final.

Steagurile comisarilor de cursă

Comisarii de cursă trebuie să transmită anumite mesaje piloților. Acestea se fac cu steaguri de diferite culori. Începând cu 2007 steagurile roșii, galbene și verzi au fost înlocuite cu semnale luminoase care se află în cockpit, în zona volanului. Lumina roșie înseamnă că antrenamentul, sesiunea de calificări sau după caz cursa au fost oprite, iar pilotul este obligat să se retragă la boxe, lumina galbenă înseamnă pericol pe circuit, orice depășire fiind interzisă, iar lumina verde înseamnă că totul e în regulă.

Restul steagurilor rămân neschimbate, ele fiind după cum urmează:

  • Steagul albastru obligă un pilot mai lent să se lase depășit de pilotul din spatele lui.
  • Steagul alb indică prezența pe pistă a unui vehicul, altul decât o mașină de Formula 1, piloții trebuind să încetinească. Steagul alb însoțit de o placă cu însemne SC indică prezența safety-carului pe pistă.
  • Steagul negru cu un număr alăturat indică faptul că pilotul posesor al acelui număr a fost descalificat și trebuie să se retragă din cursă.
  • Steagul jumătate alb, jumătate negru cu un număr alăturat indică faptul că un pilot are un comportament nesportiv și că riscă descalificarea.
  • Steagul negru cu un punct portocaliu cu un număr alăturat indică faptul că telemetria indică o problemă, iar pilotul trebuie să meargă la boxe.
  • Steagul în dungi galbene și roșii indică că pista este alunecoasă, iar piloții trebuie să fie atenți.
  • Steagul cu pătrățele negre și albe, tip șah, indică finalul cursei.
  • Steagul roșu indică faptul că piloții trebuie să oprească la boxe deoarece cursa este oprită din motive tehnice.
  • Steagul galben interzice orice depășire.

Față de 2016, sezonul viitor va aduce câteva modificări importante, toate având legătură cu bolizii care vor alerga pe pistă.

Care vor fi marile noutăți pentru sezonul 2017 de Formula 1.

Mașinile vor fi mai late cu circa 200 de milimetri, ajungând la măsoare 2 metri lățime, vor fi mai grele (722 de kilograme).

Eleronul spate va fi mai lung cu 20 de milimetri (950 milimetri), dar mai puțin înalt (maxim 80 de centimetri).

Cauciucurile vor fi cu un sfert mai late decât anul trecut (30,5 centimetri pe față, 40,5 centimetri pe spate).

Eleronul față va fi mai lung cu 15 centimetri (1,80 metri).

Cantitatate maximă de benzină pe care un monopost o va putea primi la o alimentare va fi mai mare cu 5 kilograme (105 kilograme).

Fiecare monopost va putea schimba motorul de numai patru ori în timpul sezonului (față de cinci ori, în 2016).

Bolizii de Formula 1 vor fi mai rapizi cu 3-5 secunde pe tur

Toate aceste modificări vor face ca bolizii de Formula 1 să fie mai rapizi cu circa 3-5 secunde pe tur, mai zgomotoși și mai dificil de controlat.

 

 
 
Close
Close
Închide