Atunci cand Bernie Ecclestone a luat decizia ca Ungaria sa intre pe lista organizatorilor de etape ale Formulei, s-au auzit nenumarate glasuri care au contestat hotararea. Tara se afla in spatele „Cortinei de fier”, se invecina cu URSS, iar dezvoltarea economica a Budapestei era departe de a celorlalte orase care gazduiau Mari Premii. Insa nu s-a tinut cont de un lucru. De faptul ca Bernie este un om norocos si nu prea ia decizii care sa se dovedeasca a fi eronate. Guvernele, chiar si cele comuniste, au ajutat cu bugete importante, constientizand impactul economic pe care il va avea cursa asupra tarii.
Abia dupa zece editii, Marele Premiu al Ungariei a ajuns sa fie o afacere profitabila, dar de acum nu mai exista cale de intors. Intrecerea pare a fi un surogat de Mare Premiu al Finlandei. Zeci de mii de scandinavi iau cu asalt, anual, tribunele de la Hungaroring, pentru a-si sustine favoritul, Mika Hakkinen (foto). Anul acesta, dublul campion mondial nu mai este in lupta pentru cununa cu lauri, dar nordicii spera ca vor vedea o a doua victorie a lui Mika in 2001, dupa cum vor visa si la o clasare cat mai buna a tanarului Kimi Raikkonen.
De data aceasta, majoritatea locurilor vor fi ocupate de fanii Ferrari, care vor dori sa asiste la eventuala incununare a lui Michael Schumacher cu un nou titlu mondial. Poate chiar o dubla, pentru ca si Scuderia poate sa-si asigure suprematia definitiva in intrecerea constructorilor.
Ungaria va consemna intoarcerea lui Heinz-Harald Frentzen dupa pauza din etapa germana, de data aceasta la echipa lui Alain Prost. In locul sau la Jordan Honda va fi Jean Alesi, francezul revenind la team-ul la care a pilotat – in urma cu mai bine de un deceniu – in Formula 3000.
Ca orice oras din fostul bloc comunist, Budapesta nu este mai mult decat un targ cu cartiere intregi de blocuri. Dar cel putin conducatorii pro sovietici au avut bunul-simt de a pastra intacta zona veche a capitalei maghiare. Orasul – format din doua zone distincte, Buda si Pesta – a rivalizat cu Bucurestiul la titlul de „Paris al Estului”. Totul gratie arhitecturii diverse si culturii bogate. O masa indestulatoare o poti servi la aproximativ opt dolari, dupa cum cazarea pe noapte o poti rezolva pentru o suma variind intre 25 si 40 de dolari. Aceasta in conditiile in care nu ceri conditii superluxoase, ci, cel mult, doua stele.
Numeroase bai publice stau la dispozitia celor care doresc sa-si mentina supletea corporala. Iar localnicii obisnuiesc sa mearga deseori la aceste saune si piscine. Mai poti face o croaziera pe Dunare – fluviul care imparte orasul in Buda si
Pesta -, de la bordul diferitelor vaporase putand admira Parlamentul sau Palatul Regal. Podul Arpad este arhiplin in dimineata de duminica, inaintea cursei. Este locul de unde pleaca autocarele spre circuit. Mogyorod, localitatea unde este traseul, se afla la 18 km de Budapesta. In caz ca pierzi cursele regulate, nu mai poti ajunge decat cu taxiul. Dar preturile sunt piperate.