“Când o să am timp, o să-mi fac debutul la raliuri şi atunci o să câştig tot ce se poate. Iubesc adrenalina şi sunt pasionat de curse de prea mult timp ca să nu ajung un pilot foarte bun”, este destăinuirea lui Florentin Petre (33 de ani), în exclusivitate pentru ziarul Libertatea.
Astfel, fotbalistul echipei cecene Terek Groznîi a băgat adânc mâna în buzunar şi a scos nu mai puţin de 85.000 de euro, bani cu care şi-a cumpărat bolidul de curse Renault Clio S 1600, de la fostul campion de raliuri al Bulgariei, Rumen Dunev.
“Am obţinut licenţa pentru pilot de raliu în Bulgaria, iar în România am făcut cursuri la şcoala de pilotaj a lui Titi Aur. Când mă aflu în ţară, nu ratez nici o etapă din Campionatul Naţional de Raliuri, iar la televizor urmăresc mereu Campionatul Mondial de Raliuri. După fotbal, asta e a doua mea mare pasiune”, spune Florentin, care aşteaptă cu nerăbdare prima vacanţă pentru a testa pe un traseu de raliu noua sa achiziţie, Renault Clio S 1600.
Şi-a pus pe maşină numele său şi steagul României
“Deşi prima oară am vrut să-mi cumpăr un Citroën C2R2, în cele din urmă am ales Renaultul, pentru că este mult mai puternic, iar motorul său are 50 cai putere în plus”, a mai explicat Florentin Petre, care şi-a pregătit maşina de raliu pentru concurs. “Am pus pe maşină colante cu numele meu şi cu steagul României. Nu glumesc, chiar vreau să particip la raliuri şi să fiu campion. Acum aştept să-mi vină maşina la Bucureşti, din Bulgaria”, spune Piticu.
Bolidul e complet schimbat
“O maşină de raliu costă de câteva ori mai mult decât una obişnuită pentru că toate componentele ei sunt create pentru a face performanţă maximă. Un asemenea bolid e schimbat aproape în totalitate, singurele lucruri în comun cu o maşină obişnuită fiind uşile, farurile sau stopurile”, a declarat pilotul Alex Filip, ocupantul locului I în Campionatul Naţional de Raliuri, la categoria tracţiune faţă. De exemplu, la o maşină de raliu, caroseria ajunge la 5.000 de euro, motorul la 15.000 de euro, în cazurile în care automobilul are tracţiune faţă, sau planetarele la 2.000 de euro.