La Geneva, patria ceasurilor si a celor mai rafinate produse din ciocolata, se desfasoara intre 8 si 18 martie cea de-a 77-a editie a Salonului Auto. In acest an, organizatorii asteapta peste 700.000 de vizitatori, in conditiile in care anul trecut expozitia a strans laolalta peste 147.000 de curiosi.
Renault a profitat de prezenta unui numar impresionant de ziaristi pentru a lansa cu surle si trambite noul Twingo, model realizat sub directa indrumare a presedintelui Carlos Ghosn.
Peugeot nu ramane mai prejos si vine la Geneva cu noul 4007, primul 4×4, model care prin parteneriatul cu Mitsubishi Motors Corporation foloseste aceeasi platforma ca si Mitsubishi Outlander.
Deci, este un 4×4 frantuzesc, dar cu baze de japoneza. Dotat cu un motor de 2,2 litri HDI si transmisie integrala, Peugeot 4007 se distinge si printr-un design nou, sic si dinamic. Citroën nu lasa garda jos cand vine vorba de SUV-uri si prezinta la Geneva C-Crosser, un 4×4 , model ce va fi lansat in Europa in aceasta vara. Modelul pare a fi pregatit pentru orice tip de drum, gratie tractiunii integrale.
Marea surpriza pentru mine a ramas Dacia. Un constructor pe numele de Heuliez s-a prezentat cu Dacia noastra Logan MCV aproape complet schimbata. In urma operatiilor estetice facute de Heuliez la fabrica lor din Slovacia, MCV-ul botezat acum “Edelweiss” este aproape de nerecunoscut. Are acoperis retractabil, scaune imbracate in piele si o deschidere a haionului care iti permite sa introduci in spate un scuter, ATV, o motocicleta sau placi de surfing. La Geneva m-am intalnit si cu castigatorii Raliului Dakar 2007, Stephane Peterhansel si Luc Alphand, imbracati in echipament Mitsubishi. Pentru detalii si multe imagini inedite, puteti urmari emisiunea ProMotor de la PRO TV in fiecare sambata, la ora 11.00.
Intalnire de grad inalt
Daca pe Ion Tiriac il vedem la fiecare mare salon auto european, pe Ilie Nastase il intalnim numai la Geneva, de fiecare data curios sa vada ce noutati au mai scos bavarezii de la BMW, el fiind mare fan al acestei marci. Pe Tiriac nu am apucat sa-l intreb care ii sunt preferintele auto in acest an, pentru ca era mult prea ocupat cu sefii de la Daimler Chrysler. Ilie Nastase mi-a dezvaluit ca este foarte curios sa afle lucruri inedite des-pre noua serie 5 de la BMW. El nu a uitat nici la Geneva de echipa sa favorita, Steaua, aratand ca este putin deceptionat de rezultatele echipei din Ghencea.