Media zilnică a autoturismelor care tranzitează Bucureștiul
Eliminarea timbrului de mediu de la începutul lunii februarie a produs efecte. Piața privind importurile second-hand este de două ori mai mai mare în primul trimestru din 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut: 128.123 de unități înmatriculate în comparație cu cele 65.000 de unități în 2016.
În luna mai s-au înmatriculat în țară peste 47.000 de mașini second hand din import și puțin peste 8.000 de mașini noi, arată datele DRPCIV. În luna iunie 2017 s-au importat 8.030 de autoturisme, cu 47% mai mult decât în aceeași perioadă a manului 2016.
Conform datelor actuale, în București intră și ies 500.000 de mașini pe zi, iar numărul lor este în continuă creștere din cauza importurilor de vehicule din ultimele luni. Orașul s eîndreaptă cu repeziciune către colaps al traficului.
Grupul de lucru al Planului de Mobilitate Urbană consideră că singura modalitate de rezolvare a problemeie este ca transportul urban/suburban/regional din București și județele învecinate să fie susținut de un sector feroviar care să înșlocuiască deplasarea cu autoturismul în acestă parte a țării. Consultanții consideră că, în acest scop, trebuie realizat un alt studiu, evaluat la circa 1,5 milioane euro.
Răsturnare de situație în cazul dispariţiei misterioase a lui Adrian Georgel Vida, adolescentul care a fost găsit mort la Ocna Șugatag
Mașinile mai vechi de 10 ani devin periculoase în trafic
”Acum vedem că taxa de mediu, așa cum era, ne proteja. Acum, România este sufocată de mașini la mâna a doua. Nu vorbim doar de autoturisme, ci și de camioane și autobuze. Este adevărat că se propune un impozit diferențait, dar noi considerăm că vehiculele poluante nu au ce căuta în țară! Mai ales că nu prezintă siguranță în trafic: piesele de schimb se fabrică doar 10 ani pentru un model, după care posesorul mașinii vechi trebuie să apeleze la improvizații. Așa apar accidentele tragice în care sunt omorâți nevinovați. Degeaba avem la dispoziție bani europeni foarte mulți pe acest domeniu dacă importăm mașini vechi, unele non-euro. Devenim groapa de gunoi a Europei la acest capitol”, ne-a explicat Magda Peșu, primvicepreședinte al Federației Operatorilor Români de Transport.
Menționăm aici că în luna mai 2017, 63,4% din mașinile importate erau mai vechi de 10 ani! Dacă vor circula cu improvizații, pentru că nu se mai fabrică piese de schimb pentru ele,…
Anunț important pentru șoferi! Trebuie să predea plăcuțele de înmatriculare. Ce se întâmplă dacă nu fac asta