Nu este uşor atunci când te afli la primul tău loc de muncă. Pentru a nu face greşeli care să te pună într-o lumină proastă, se impune să ţii cont de nişte reguli.
Potrivit ele.ro, iată ce lucruri nu ar trebui să faci niciodată la birou, cu atât mai mult atunci când te afli la începutul carierei.
1. Bârfa la locul de muncă
Sub nicio formă să nu îţi vorbeşti de rău colegii şi cu atât mai puţin şefii. Vorbele tale răutăcioase ar putea ajunge oricând la urechile lor şi situaţia nu ar fi deloc una plăcută. În plus, nu se ştie niciodată când poţi avea nevoie de ajutorul unuia dintre cei pe care i-ai vorbit de rău pe la spate.
2. Ţinuta nepotrivită
Felul în care te prezinţi la locul de muncă poate fi un alt factor-cheie în dezvoltarea ta profesională. Afişează întotdeauna o ţinută office, demnă de un angajat care vrea să fie luat în serios. Un look echilibrat nu va transmite niciodată semnale greşite colegilor tăi.
3. Pierderea timpului
Nu sta pe Facebook sau pe messenger mai mult decât este cazul şi munceşte pentru a-ţi eficientiza cât mai bine timpul, în favoarea companiei. Dacă lucrezi într-un spaţiu deschis, oricine poate vedea site-urile pe care îţi petreci timpul la birou. În plus, departamentul IT ar putea monitoriza foarte uşor lucrurile pe care le faci în fiecare zi pe computer!
4. Lipsa de socializare
Comunicarea la locul de muncă este foarte importantă, aşa că nu uita să socializezi cu colegii. Mergi cu ei la masă şi nu ezita să dezbateţi împreună subiecte diverse. Poţi socializa cu ei şi în afara orelor de program, asta nefăcând decât să sudeze şi mai bine echipa în care lucraţi.
5. Lipsa de punctualitate
Ai grijă întotdeauna să ajungi la timp la serviciu. Punctualitatea spune foarte mult despre un om. Dacă întârzii frecvent, colegii vor observa şi acest lucru nu va fi decât o bilă neagră în dreptul tău.