Cei care au suferit un accident si, prin urmare, considera ca nu mai sunt in stare sa munceasca, se pot pensiona pe caz de boala. Trebuie doar sa aiba o vechime in munca de minimum cinci ani, daca boala sau accidentul nu are legatura cu locul de munca, iar pensia variaza in functie de varsta, de gradul de invaliditate si de stagiul de cotizare.
Actele care trebuie depuse la Casa Teritoriala de Pensii sunt urmatoare:
– cerere pentru inscrierea la pensie de invaliditate ;
– decizia medicala emisa de medicul expert al asigurarilor sociale;
– carnetul de munca (original si copie);
– adeverinta din care sa rezulte incetarea platii indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca si cuantumul acesteia (unde este cazul);
– carnetul de asigurari sociale (original si copie);
– alte acte prevazute de lege privind vechimea in munca sau vechimea in serviciu realizata in alte sectoare de activitate;
– livretul militar (original si copie);
– diploma de studii (original si copie) si foaia matricola (original si copie) sau adeverinta din care sa rezulte durata normala si perioada anilor de studii absolviti la zi, precum si certificarea absolvirii acestora;
– pentru persoanele care au urmat cursurile unor institutii de invatamant universitar in strainatate e necesara dovada recunoasterii acestora de catre statul roman;
– adeverinta privind sporurile si adaosurile reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de munca pentru perioada 01.04.1992-01.04.2001;
– adeverinta privind conditiile de munca speciale si/sau deosebite;
– dovada certificarii stagiului de cotizare;
– dovada calitatii de beneficiar al Legii nr. 42/1990, al Decretului-Lege nr.118/1990 (certificat de luptator si brevet);
– procura speciala pentru mandatar (unde este cazul).