Intr-o lume in care oamenii isi cumpara masini 4×4 doar pentru a le plimba prin oras, mai exista producatori auto care sunt dispusi sa renunte la comercial. Japonezii de la Mitsubishi se numara printre ultimii mohicani ai masinilor adevarate de teren. Am tras aceasta concluzie dupa un drive-test la limita cu noul Pajero.
Recunoastem ca nu ne-a fost usor. Deloc! Ceea ce parea la inceput o provocare, incercarea de a atinge pe patru roti cel mai inalt varf al Bucegilor, s-a dovedit a fi pe parcurs o lupta. Daca drumul forestier indesat cu pietre, de la iesirea de pe soseaua nationala Sinaia – Targoviste si pana la Cabana Babele, via Piatra Arsa, ni s-a parut chiar o plimbare de placere, distractia s-a incheiat brusc, la doi kilometri dupa Sfinx. In zona Saua Sugari, orice tentativa de a merge mai departe cu masina parea deja sortita esecului. Aici se afla depozitul statiei meteo de la Omu, deservit de jos de un vechi Aro, proviziile pentru iarna fiind urcate apoi pana-n varf de un tractoras pe senile.
Tineri si nelinistiti de fel, ne-am inchinat si am mers mai departe, chiar daca cei de la statie ne-au avertizat ca nu vom putea trece de ‘sa’. Am parcurs cu viteza melcului sute de metri pe stanci inclinate, cu masina la peste 30 de grade, pante pe care le-am fi urcat greu si cu piciorul. Am ramas suspendati pe doua roti in diagonala, una spate si cealalta fata, intr-un balans incredibil, totul pe marginea prapastiei. Muschii ne dureau de atata incordare, iar adrenalina ne curgea prin vene. Noul Pajero a fost insa imperial! Garda inalta si unghiurile de care beneficiaza, precum si puternicul motor de 170 de cai, corelat cu noul sistem de transmisie, ne-au ajutat sa trecem peste toate. Iviti din neant pe platoul de la Omu, aveam sa fim priviti de catre turistii de aici ca niste aratari din spatiu, masina devenind dintr-o data piesa de greutate a obiectivelor foto.
Platoul Bucegi
1.700 m
Saua Sugari
2.350 m
La Cerdac
2.400 m
Varful Omu
2.505 m
Transmisia automata secventiala cu reductor a noului Pajero face toti banii in regim off-road. Printr-un levier amplasat langa schimbatorul de viteze, aceasta poate fi setata in 4 moduri, dintre care 3 cu tractiune integrala, cu diferential central blocabil, si noul diferential spate blocabil, care, in situatii critice, se cupleaza la viteze mai mici de 6 km/h
Masina are o camera video pe usa din spate, care se activeaza la cuplarea in marsarier, oferind sprijin pentru mersul inapoi
Mitsubishi Pajero 4X4
Motor (diesel) 3,2 litri
Putere 170 CP
Viteza maxima 177 km/h
Consum mixt (litri) 10,5/100 km
Acceleratie 0-100km/h 12,2 s
Pret baza (taxe incluse) 34.330 euro