Mergi direct la conținut »
ANALIZĂ: Cursele low-cost, cu mai puține incidente decât restul companiilor
Bani și Afaceri Libertatea > Ştiri > Bani și Afaceri > ANALIZĂ: Cursele low-cost, cu mai puține incidente decât restul companiilor

ANALIZĂ: Cursele low-cost, cu mai puține incidente decât restul companiilor

Companiile aeriene tradiționale au înregistrat, în România, o pondere dublă a incidentelor de zbor față de transportatorii low cost, arată o analiză Flight Refund, companie specializată în obținerea despăgubirilor pentru pasageri. Aceast[ pondere se păstrează și în restul țărilor analizate. Astfel că, Flight Refund face o comparație între zborurile totale din România, Polonia, Ungaria, Germania, Franța și Marea Britanie.

De Paul Barbu,

Astfel, anul trecut în România, companiile tradiționale au avut 235 de decolări și aterizări cu probleme, adică un procent de 0,42% din totalul zborurilor înregistrate. În cazul curselor low cost, s-au înregistrat 73 de incidente, cifră care reprezintă 0,22% din total, adică jumătate din procentul curselor companiilor tradiționale.

Cele mai slabe performanțe ale companiilor tradiționale s-au înregistrat în Polonia, unde procentul zborurilor cu probleme a fost de 1,08% față de procentul 0,34% cât s-a înregistrat în cazul zborurilor low cost.

Astfel în Polonia procentul zborurilor cu incidente a fost triplu în cazul companiilor tradiționale față de cele low cost. Franța este singura piață analizată unde companiile tradiționale au înregistrat performanțe mai bune decât cele low cost: 0,81% pentru companiile cu costuri reduse față 0,75% în cazul operatorilor tradiționali. Analiza Flight Refund mai arată că Marea Britanie a avut anul trecut mai multe curse low cost decât restul țărilor analizate luate împreună (peste 360.000 decolări și aterizări).

Companiile low cost au înregistrat în această țară un procent de incidente de 0,58% pentru decolări și aterizări, iar liniile aeriene tradiționale au consemnat un procent de 1,04% pentru zborurile cu incidente. Astfel, în cazul Marii Britanii, se regăsește raportul înregistrat și în România – procent dublu de incidente pentru companiile tradiționale față de cele low cost.

Minciuna consilierului PNL! Politicianul apare alături de capul clanului nu „acum 10 ani”, ci în ianuarie 2019
Recomandări

Minciuna consilierului PNL! Politicianul apare alături de capul clanului nu „acum 10 ani”, ci în ianuarie 2019

 

Comparație low-cost vs. regular

În România, Din cele 308 incidente care au avut loc pe durata întreg anului 2017, 73 au implicat companii aeriene low-cost, în timp ce restul de 235 au aparținut companiilor obișnuite. Pe de altă parte, curse aeriene low-cost nu au fost decât 33.894, în timp ce restul au totalizat 55.774 de curse.

În Polonia, din cele 33.711 curse low-cost, doar113 au avut probleme. În schimb, restul curselor au totalizat 90.601, iar numărul incidentelor s-a ridicat la 976, adică mai bine de 1% dintre ele.

Ungaria a avut și ea 38.424 de curse cu bilete ieftine, iar dintre acestea cu incidente nu au fost decât 105, în timp ce, din restul curselor de 38.309, 304 au fost cu problem.

Marea Britanie se poate lăuda cu 366.845 de curse aeriene ieftine, dar și cu 2.113 zboruri cu incidente. La capitolul curse obișnuite, a avut 614.966, iar dintre acestea 6.384 au avut probleme de întîrziere, din nou peste 1%.

O tânără operată de alt chirurg decât i se promisese s-a ales cu o complicație pe viață: «Am fost un experiment»
Recomandări

O tânără operată de alt chirurg decât i se promisese s-a ales cu o complicație pe viață: «Am fost un experiment»

 

România stă mai bine decât restul statelor comparate

„Analiza noastră arată că în România companiile aeriene au cel mai mic procent de incidente din cele șase piețe pe care le-am cercetat. Transportatorii tradiționali cu plecări sau sosiri în România cel mai mic procent de incidente – doar 0,42%, mai bun decât cel înregistrat în Franța, de 0,79%. De asemenea, transportatorii low cost au cel mai bun procentaj al incidentelor, de numai 0,22%, mai bun decât în cazul celei a Ungariei, cu 0,27%, care se situează pe al doilea loc. Aceste cifre arată clar că pasagerii români se bucură de servicii aviatice mai bune decât alți europeni. Cu toate acestea, ei ar trebui să știe că au drepturi când apare un incident aviatic și să acționeze rapid pentru a primi compensații”.

Datele analizate de Flight Refund acoperă peste 2,67 milioane de zboruri din 6 țări europene – România, Franța, Marea Britanie, Germania, Ungaria și Polonia. Din acestea, 23.600 au avut înregistrat incidente de zbor: întârzieri mai mari de 3 ore sau anulări ale zborurilor. Analiza a luat în calcul aproape 90 de mii de zboruri de pe aeroporturile din București și Cluj-Napoca, care reprezintă circa 75% din traficul aerian din țara noastră.

Tolo: Ce putem face? Să nu-i lăsăm pe cei fără ajutor să cadă în uitare!
Recomandări

Tolo: Ce putem face? Să nu-i lăsăm pe cei fără ajutor să cadă în uitare!

 

Doar 1 pasager din 100 își cunoaște drepturile

Indiferent de numărul curselor sau incidentelor, călătorii din Europa Centrală și de Est nu cunosc faptul că, potrivit Regulamentului European 261/2004 sunt îndreptățiți să primească din partea companiei aeriene o compensație de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani. Mai mult, procentul celor care știu că pot apela la firme specializate pentru a-și recupera banii într-un termen rezonabil este mai mic de 1%, ceea ce înseamnă că cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro.  Flight Refund vă ajută să obțineți compensațiile la care sunteți îndreptățiți printr-o procedură simplă, direct pe site-ul companiei.

 

Close
Închide
  Close