Considerat de unii un esec organizatoric si ridicat in slavi de altii, circuitul Bucharest Challenge 2007 a transformat Capitala, pentru 3 zile, in centrul lumii, pentru iubitorii curselor de masini. Au fost femei frumoase, au fost masini de vis, a fost un caine pe pista si nu mai putin de 62 de accidente. ‘A fost frumos!’. Cel putin asa ne-a spus Radu Grigorescu, organizatorul competitiei.


Radu Grigorescu are 56 de ani si lucreaza in domeniul organizarii curselor de masini de 20 de ani. Echipa pe care o coordoneaza se ocupa de toate circuitele FIA GT din Europa si de cel de Formula 1 de la SPA Francorchamps din Belgia. Despre circuitul romanesc spune ca a avut cel mai bun start posibil: ‘Au fost probleme de organizare, dar, pentru o prima editie, totul a fost fantastic. Eu sunt un perfectionist si de aceea va pot spune ca a iesit nesperat de bine’.

In cele trei zile ale circuitului urban din Bucuresti, aproape 200 de masini si piloti din 45 de tari au luat startul in sapte curse din patru competitii diferite, au avut loc 62 de accidente, doar doua considerate mai grave – ambele in cursele de Formula 3.

In tribune, 50.000 de oameni

Competitia a fost urmarita de zeci de milioane de telespectatori din 70 de tari si de peste 50.000 de oameni, chiar din tribune. Bucharest Challenge 2007 nu a insemnat doar masini si curse, ci a fost o adevarata parada de femei frumoase si de vip-uri. Ploaia a organizat si ea un spectacol pe circuit: acela al accidentelor.


62 de accidente!


Dificultatea circuitului din jurul Palatului Parlamentului, pista adeseori uda si viteza au facut ca, in cele 3 zile de curse, sa aiba loc nu mai putin de 62 de accidente, cele mai grave fiind in timpul antrenamentelor sau curselor de Formula 3. Fiul fostului campion de Formula 1, Nigel Mansell, Leo, a avut nevoie de spitalizare. Zeci de masini au fost avariate, costul total al distrugerilor depasind 5 milioane de dolari.


Cele mai frumoase masini


Maserati MC 12 a fost supermasina care a dominat cursele de FIA GT, obtinand locurile I si III. Pe langa performante, i-a fost recunoscut si look-ul spectaculos


Ferrari 430 GT2 a fost bolidul care i-a impresionat cel mai mult pe spectatorii Bucharest Challenge 2007. A fost pozata de fani, de mii de ori


Lamborghini Murcielago a facut cel mai mare zgomot dintre toate participantele din cursa. Viteza maxima pe care a atins-o: 240 km/h


Faza competitiei


Un caine a reusit sa-i incurce pe concurentii de la FIA GT3, spre amuzamentul tribunelor




El e cel mai tare sofer de Logan


Nemtii de la ADAC, varianta germana a ACR-ului, au fost prezenti la concursul Bucharest Challenge cu  20 de Dacii Logan pentru cupa ce poarta numele masinii noastre nationale. Pilotul roman Constantin Raileanu (22 de ani) a fost invitat sa concureze si chiar daca s-a suit pentru prima data la volanul unui Logan, le-a dat nemtilor clasa, castigand primul loc.


Pilotul de curse Constantin Raileanu, 22 de ani, e singurul roman care a castigat un loc I la competitia Bucharest Challenge in acest week-end, in Capitala. ‘Duminica, am vazut ca circuitul e ud din cauza ploii si am stiut ca voi lua locul I. Am fost in elementul meu si chiar daca am fost pentru prima data la volanul unui Logan, am simtit foarte bine masina si m-am detasat clar de restul concurentilor. Cand eram pe podium si am auzit imnul Romaniei, nu imi venea sa cred, a fost un sentiment fantastic’, ne-a declarat Constantin. Raileanu a fost invitat de oamenii de la ADAC, varianta germana a ACR-ului romanesc, sa concureze la Cupa Dacia Logan, chiar daca el este pilot in cadrul Formulei Ford, din Franta, practic ultimul pas catre Formula 1. Si-a inceput cariera la 7 ani in competitiile de karting, iesind de 5 ori campion national. ‘De la cateva sute de kilometri la ora la 160, cat am prins cu Loganul, nu a fost o trecere grea. Masina are tinuta buna de drum si se incadreaza perfect pentru genul de competitie gandita de nemti’, a spus pilotul. Cupa Dacia Logan a fost ‘elaborata’ in 2003 de catre Peter Rumpfkeil ca o competitie destinata pilotilor talentati, dar cu venituri modeste. Se folosesc masini de serie cu motor de 1,6 l si 95 de cai putere, cu ranforsari si modificari. l C. Pacearca


In cateva zile se „sterg” toate urmele circuitului


Inca de duminica seara, imediat dupa incheierea curselor, au inceput lucrarile de demontare a tribunelor si a parapetilor aflati de-a lungul circuitului de la Palatul Parlamentului.


Echipele participante si-au strans primele masinile, incarcand in tir-uri, imediat dupa ultima cursa, zecile de caroserii, piese si anvelope ‘de schimb’ si au plecat chiar duminica seara. S-au grabit pentru ca, peste o luna, la Monza, in Italia, vor face din nou spectacol.

In urma lor au ramas de demontat corturile, tribunele, parapetii si cauciucurile de protectie, asa ca zeci de oameni trebaluiau ieri, la orele pranzului, la demontarea acestora. Strangeau prelatele, desfaceau pasarelele, generatoarele electrice si cablurile lor.

Au fost 8.000 de anvelope-paravan

Toate erau carate, ca intr-un joc perfect calculat, cu macarale si motostivuitoare, catre containere sau locuri speciale de depozitare. Au lucrat continuu, ca doar aveau de incarcat nu mai putin de 70 de TiR-uri cu cele peste 8.000 de anvelope folosite pentru protectie si cu miile de parapeti din beton sau cele 1.400 de tone de tribune.
De astazi, in zona se va relua partial circulatia, iar pana la sfarsitul saptamanii totul va reintra in normal, de parca nici n-ar fi fost. Abia asteptam sa testam soseaua fara gropi!


 

 
 

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News


Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Îndrăgitul artist și iubitul lui n-au mai ținut cont de nimic și s-au sărutat în văzul lumii, pe stradă / FOTO
Unica.ro
Îndrăgitul artist și iubitul lui n-au mai ținut cont de nimic și s-au sărutat în văzul lumii, pe stradă / FOTO
Erau de nedespărțit, dar acum s-a aflat de ce Denisa Tănase s-a distanțat de sora ei, Raluca. Totul a pornit de la un fost iubit și mulți au rămas fără cuvinte când au auzit ce s-a întâmplat între ele: „N-am acuzat-o nicio secundă..."
Viva.ro
Erau de nedespărțit, dar acum s-a aflat de ce Denisa Tănase s-a distanțat de sora ei, Raluca. Totul a pornit de la un fost iubit și mulți au rămas fără cuvinte când au auzit ce s-a întâmplat între ele: „N-am acuzat-o nicio secundă..."
Din nou doliu în muzica românească! Artiștii noștri sunt în șoc după moartea colegului lor, la 48 de ani: “A făcut istorie în muzică...”
Libertateapentrufemei.ro
Din nou doliu în muzica românească! Artiștii noștri sunt în șoc după moartea colegului lor, la 48 de ani: “A făcut istorie în muzică...”
Top 7 stațiuni montane din România. Ce alternative sunt la Valea Prahovei
FANATIK.RO
Top 7 stațiuni montane din România. Ce alternative sunt la Valea Prahovei
EXCLUSIV: Ana Ularu, despre cel mai nou serial Netflix în care joacă. Ce rol are actrița în Subteran: "Mă inspiră curajul personajului meu"
Elle.ro
EXCLUSIV: Ana Ularu, despre cel mai nou serial Netflix în care joacă. Ce rol are actrița în Subteran: "Mă inspiră curajul personajului meu"
Cristela Georgescu, dezbrăcată în zăpadă! Imaginile cu soția lui Călin Georgescu au devenit virale pe internet / FOTO
Unica.ro
Cristela Georgescu, dezbrăcată în zăpadă! Imaginile cu soția lui Călin Georgescu au devenit virale pe internet / FOTO
Afacerea deschisă de Lăcrămioara şi fiul ei, Ciprian, cu 2 ani în urmă, are succes şi peste hotare. Preţul pe kg e în jur de 100 de lei
Observatornews.ro
Afacerea deschisă de Lăcrămioara şi fiul ei, Ciprian, cu 2 ani în urmă, are succes şi peste hotare. Preţul pe kg e în jur de 100 de lei
Horoscop 14 decembrie 2024. Racii trebuie să fie mai zgârciți la vorbă și mai generoși cu faptele, mai ales cu cele care vor aduce armonie
HOROSCOP
Horoscop 14 decembrie 2024. Racii trebuie să fie mai zgârciți la vorbă și mai generoși cu faptele, mai ales cu cele care vor aduce armonie

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI