Acesta a declarat că dorește ca toți oamenii să aibă acces la protecția solară și să nu fie deranjați de factori precum costul sau inconvenientele.
Într-o campanie de sănătate publică considerată a fi similară cu cea australiană, care rulează de zeci de ani, „slip, slop, slap”, care încurajează oamenii să își pună o cămașă, să se dea cu cremă de protecție solară și să își pună o pălărie, autoritățile olandeze speră că va transforma folosirea cremei solare într-un obicei indispensabil.
Campania a fost lansată la sfârșitul săptămânii în cadrul unui festival din orașul Breda, potrivit radiodifuzorului public NOS.
Un spital din Venlo Venray, în apropiere de granița cu Germania, se pare că colaborează cu casele de asigurări de sănătate de stat pentru a finanța furnizarea de cremă solară în mai multe municipalități, în 120 de școli primare.
Un purtător de cuvânt al clinicii a declarat că unul dintre medicii săi dermatologi a venit cu ideea de a converti dozatoarele instalate pentru a furniza dezinfectant pentru mâini în timpul pandemiei , în dozatoare de cremă solară, a raportat NOS.
Autoritățile medicale au raportat o creștere record a cazurilor de cancer de piele în ultimii ani. Crema solară s-a dovedit a fi cea mai bună protecție împotriva bolii, iar copiii ar trebui să se obișnuiască să o aplice de la o vârstă fragedă, astfel încât să devină un ritual, la fel caspălatul pe dinți, a declarat un consilier de la o stațiune balneară din Marea Nordului.
În întreaga Europă, ratele de cancer de piele au crescut în ultimele două decenii. În Germania vecină, potrivit Oficiului Federal de Statistică, în 2021, numărul deceselor cauzate de cancerul de piele a crescut cu 55% față de 2001.
Economii considerabile în domeniul sănătății ar putea fi făcute prin reducerea cancerului de piele, au declarat experții.