Cuprins:
Cauze ale întârzierii A0 Sud Lot 3
Acest tronson de 18 kilometri, construit de compania grecească Aktor, este ultimul segment nefinalizat din A0 Sud. Întârzierea totală acumulată pe acest proiect este deja de doi ani și jumătate.
Practic, este vorba de bucata care face legătura între Autostrada Bucureștiului și Autostrada A1.
Segment care ar ajuta la decongestionarea traficului din zona.
„Pe data de 15 iunie (2025) se va deschide circulația și pe cei 18 km ai lot 3 al A0 Sud! Constructorul grec (Aktor) a dat asigurări că pe data de 31 mai va solicita începerea procedurilor de recepție. Din momentul deschiderii acestui lot se va putea circula pe întregul semi inel sudic al A0 pe o distanță de 51,19 km. Acest sector va permite practic circulația pe autostradă de la Constanța la Curtea de Argeș în regim de autostradă (A2-A0-A1) și de la Constanța la Craiova (A2-A1-DEx12).”, anunța Cristian Pistol, la jumătatea lunii mai, pe Facebook.
Deși ar fi trebuit să fie dată în trafic pe 15 iunie, inaugurarea acestei bucăți din A0 Sud a fost din nou amânată. Ploile abundente din ultima săptămână a lunii mai ar fi afectat ritmul lucrărilor.
„În funcție de durata Pre-recepției și a recepției la terminarea lucrărilor dar și de evoluția lucrărilor care sunt încă de finalizat în câteva zone, întârziate și de ploile din ultimele săptămâni, vom da în trafic și acest lot de autostradă, nu mai târziu de sfârșitul lunii Iunie.”, anunța zilele trecute Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, pe Facebook.
În prezent, pe șantierul A0 Sud se desfășoară lucrări de pre-recepție.
S-au făcut primele teste de iluminat la nodul rutier dintre A0 și A1 București-Pitești.
Mai sunt de finalizat lucrări la pasaje, montarea parapetelor și a panourilor antiorbire, precum și realizarea marcajelor rutiere.
Importanța proiectului
Experții consideră A0 Sud Lot 3 drept cel mai important proiect rutier care trebuie finalizat în 2025.
Odată deschis, va permite traficului de tranzit să ocolească Bucureștiul pe autostradă, de la A2 (București-Constanța) la A1 (București-Pitești).
Finalizarea acestui tronson va avea un impact major asupra întregii zone de sud a țării, nu doar asupra Capitalei.
De asemenea, va ajuta numeroase afaceri și va fluidiza transportul comercial pe un coridor deja aglomerat.
Ultimele imagini surprinse de Infrastructura România, pe 4 iunie, pe șantierul tronsonului care leagă A0 de Autostrada A1 (București – Pitești), arată că lucrările sunt pe ultima sută de metri.
Penalități aplicate constructorului grec
Conform CNAIR, termenul oficial de finalizare era 23 noiembrie 2022, dar a fost extins până la 6 noiembrie 2023. În 2024, constructorul a amânat de trei ori termenul de finalizare.
Pentru întârzieri, constructorul a primit certificat negativ și penalități financiare în valoare de 5 milioane de lei, la un contract de 853 de milioane de lei.
Deschiderea segmentului A0 Sud Lot 3 al Autostrăzii de Centură a Bucureștiului va mai întârzia.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_5037798a68d9c87004648d2e45b7e1c9.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ec619b7effb70ca7728c0dd91344db17.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_bedd4be0393088e46cced535106fddfb.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_2bfe52063f17379bcdc742dfbcacc18c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_0a761f1e60c41b52967d3d0212739f80.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_90d890dfdd40eb48db4a76462651ce95.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_e7324fa3e5aa0f38cb052f7289b8c115.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_0e6ba785fa54fd76526d530b9ab2e4c6.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_453b90e933ca03894ac28209b747c060.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_4766db50a7d885900d272b123dd5c054.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d2b71152b51ea46aa735217d28841a5b.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8c688642b120dfed3a4e06a2005f6198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_e70dcd5f3717b35bc290066cf7e5e726.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_aa2aec30fc1061c9f5d62a6c1d1659db.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_4b58b2ade062168649b669a84b779f82.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/172_c8ec512b0623550765e8269faa4e47ce.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_b62a7d008b4f17e816daf3c4284d4c1d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_9a7889c650165b0be611a1065450b98c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_1309ad836f2511cdbfad2c8078752fcf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_500b66dc01107d68915ca3c6d59b1a11.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_459241b55b06c0aea699beabb5e8102e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_d98f7bd7486c98e594de90579906ac06.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_86c570869973ed7a88fdcc6b9ca85b75.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_8fd56cf5d9a099d12af859737b26c661.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_39e32c41a3d6e31690385ac2c32284b3.png)
dinamo_forever_77 07.06.2025, 16:16
Acest baiat Scriosteanu, ca si grindeanu au valabilitatea cuvantului lor egala cu 0 (ZERO). A cata deschidere AMANATA pe acest tronson????? PEste 2 ani de intarzieri pe banii si nervii romanilor. Oare de ce?
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.