Proiectul „Drumul de Centură al Mării Negre” (Black Sea Ring Project) va fi gata în anul 2020, potrivit informațiilor apărute pe site-ul oficial al Asociaţiei Mondiale a Autostrăzilor, informează adevarul.ro.

Autostrada va face legătura între câteva țări importante din lume: Turcia, Georgia, Federaţia Rusă, Ucraina, Republica Moldova, România, Grecia şi Bulgaria. Astfel, se vor face legături între Istanbul şi Edirne din Turcia, Batumi şi Poti din Georgia, Novorossiysk, Rostov-pe-Don şi Taganrog din Federaţia Rusă, Mariupol, Melitopol şi Odesa din Ucraina, Chişinău din Republica Moldova, Iaşi şi Bucureşti din România, Haskovo din Bulgaria, Komotini şi Alexandroupolis în Grecia.

Harta Black Sea Ring Project (foto blacksearing.org)

Harta Black Sea Ring Project (foto blacksearing.org)

La același proiect uriaș s-au alăturat şi Armenia, Azerbaijan, Albania şi Serbia, care vor fi conectate la această magistrală prin rute suplimentare.

 

„Drumul de Centură al Mării Negre” va traversa România cale de 420 de kilometri, având următorul traseu: frontiera cu Republica Moldova-Huşi-Bârlad-Tecuci-Focşani-Buzău-Bucureşti-Giurgiu (cu un „apendice” Huşi-Vaslui-Iaşi).

Cea de-a doua autostradă din lume ca lungime va fi plătită de toate țările implicate în proiect , neexistând un buget comun ci o înțelegere că fiecare își va plăti propria secţiune de drum construită folosind surse financiare proprii.

Totul în anul 2020, Autostrada Ploiești – Brașov va fi gata, potrivit estimărilor făcute de CNAIR S.A, 253,42 km și 8,4 km de drum de legătură, va costa două miliarde de euro în Parteneriat Public Privat (PPP) pe 30 de ani. Taxa de acces pe autostradă este una destul de piperată pentru buzunarul românilor.


FOTO / Cum s-a desfășurat operațiunea de salvare din Thailanda, urmărită cu sufletul la gură de întreaga lume