Considerat pana in prezent drept o “apucatura” specific femeiasca, “shoppingul” a reusit sa ii fascineze si pe barbati, care ajung sa isi epuizeze in doar cateva zile banii de pe card cheltuindu-i pe nimicuri, informeaza “The Boston Globe”. Astfel, conform unui studiu realizat de cercetatorii americani, s-a observat ca “instinctul cumparaturilor”, extrem de dezvoltat la femei, s-a transmis din ce in ce mai puternic si la barbati.
Cercetatorii americani de la Stanford University Medical Center au descoperit ca “boala shoppingului” precum si ”terapia prin cumparaturi” au din ce in ce mai multi adepti in randul barbatilor. Daca pana acum femeile erau considerate cele mai cheltuitoare, aruncand banii pe nimicuri care ulterior se dovedeau a fi nefolositoare, in prezent barbatii sunt cei care le-au luat locul.
Coordonatorul studiului, profesorul de psihologie Lorrin Koran, a declarat ca “nu mai trebuie condamnate numai femeile pentru ca arunca banii pe fereastra, intrucat majoritatea barbatilor fac acelasi lucru, mai ceva decat ele”. Astfel, din 2.500 de persoane intervievate, peste 6% femei si 5,8% barbati sufereau de ”dereglari comportamentale la cumparaturi”.
Cheltuiesc pana nu mai au nici un ban
Asemenea femeilor, barbatii nu se pot controla atunci cand merg la cumparaturi si nu se lasa “pana nu isi golesc de tot cardul de credit”. In cazul persoanelor care castiga peste 50.000 de dolari pe an cumparaturile sunt oarecum controlate, singurele victime sigure ale cheltuielilor exagerate fiind doar tinerii.
Conform teoriei lansate de Lorrin Koran, terapia prin cumparaturi functioneaza la fel si in cazul barbatilor. Astfel, atunci cand au probleme financiare, cand sunt in pragul unei depresii sau cand au porniri autodistructive acestia se “trateaza” prin cumparaturi haotice.
Este interesant de remarcat faptul ca daca de cele mai multe ori femeile se opresc atunci cand se apropie de “fundul sacului”, barbatii continua sa cumpere diverse nimicuri pana raman faliti.