La 110 ani de la debut, Salonul Auto de la Paris, eveniment de referinta al industriei auto mondiale, n-a reusit, din pacate, sa-si onoreze blazonul, fiind considerat de specialisti printre cele mai slabe din istorie. Vina nu apartine atat organizatorilor, cat constructorilor, care s-au intrecut in a prezenta mai mult concepte, nu si masini de serie in premiera.
Ajunge in 3,6 secunde la viteza de 100 km/h
Mercedes a prezentat versiunea de varf a celui mai luxos coupe – CL 63 AMG, sub capota caruia inginerii AMG au montat un motor de 6,3 litri V8, care atinge performante de invidiat: 525 CP si cuplu de 630 nM. Propulsorul e capabil sa duca masina de la 0 la 100 de kilometri la ora in doar 4,6 secunde, viteza maxima fiind limitata electronic la 250 km/h. Daca vi se pare putin, atunci retineti performantele noului Mercedes-Benz SLR McLaren 722 Edition, dezvoltat impreuna cu britanicii de la McLaren si prezentat in premiera mondiala la Paris: 3,6 secunde – 0-100 km/h, 10,2 secunde pentru viteza de 200 km/h si 28 de secunde pentru 300 km/h.
Peugeot 908 RC fuge cu peste 300 km/h
Eleganta si putere. Asta iti inspira prima oara cand o vezi impresionanta limuzina 908 RC de la Peugeot. Si nici n-ai cum sa te inseli. Sub frumoasele linii ale caroseriei de aluminiu cu insertii de fibra carbon se ascund un propulsor V12 Hdi de 5,5 litri, care dezvolta 700 CP si un cuplu de 1.200 nM, care poate duce bolidul negru la peste 300 de kilometri la ora. In habitaclu, lux total. Luminate prin parbrizul panoramic alungit, sampania, scaunele de piele, accesoriile multimedia si rasfatul la cinci stele suplinesc lipsa jacuzzi-ului.
Audi R8 – vedeta de la Le Mans
Mult-asteptat la Paris a fost noul model sportiv Audi R8, nascut din bolidul de curse care a castigat de cinci ori cursa de la Le Mans. Audi se prezinta astfel cu prima masina cu motor amplasat central, longitudinal, in spatele habitaclului, si cu sigla celor 4 cercuri pozitionata pe capota. Caroseria e construita integral din aluminiu. Motorul V8 FSI de 4,2 litri dezvolta 420 CP.
Renault Nepta, din pacate doar un concept
Pe terenul lor, francezii au incercat sa rupa gura targului. Printre numeroasele modele din gama, relansate insa doar cu retusuri la caroserie si noi motoare, Renault a venit la salon cu nu mai putin de trei concepte: Nepta, autoturismul cabrio cu patru locuri (foto), Koleos, ce prefigureaza un vehicul de tip 4×4, care va fi lansat in 2008, marcand intrarea patronilor de la Dacia pe un nou segment al pietei, precum si viitorul Twingo. Mica masina adresata tinerilor si celor aflati in pas cu ultima moda a atras cel mai mult atentia, in conditiile in care intruchipeaza deja modelul de serie ce va fi lansat in primavara 2007.