Steagul jos pentru pasionatii retromobil din Romania! La complexul Romexpo din Capitala s-a dat startul in cea de-a VIII-a editie a Raliului Carpati Retro, cea mai importanta competitie de profil din tara noastra.
La grila de start a raliului s-au adunat ieri exponate care ar putea alcatui, fara nici o grija, o adevarata istorie a industriei automobilului. De la impunatoarele Oldsmobile pana la sportivele Alfa Romeo sau neaosele Dacii 1100 si 1300.
Piesa de rezistenta a adunarii a fost un model Rolls-Royce din 1934, unicat in Romania si unul dintre putinele exemplare de acest tip care mai exista in Europa. Ea se afla in proprietatea lui Ovidiu Ionescu, managerul unui atelier de restaurari auto de langa Bucuresti, si ar valora aproximativ 100.000 de euro. Nu vrea s-o vanda insa!
O alta aparitie spectaculoasa a fost cea a unui Morgan V8 Plus ‘Libra Motive’, evaluat la 100.000 de euro, la volanul caruia s-a aflat Aldo Sforza, secretarul general al Morgan Club Italia. ‘Aceasta masina are sasiul din lemn. Morgan nu va muri niciodata, pentru ca producatorul nu schimba designul noilor modele’, spune Aldo Sfora. Raliul Carpati Retro 2007 se desfasoara pe o distanta de peste 900 km, care urmeaza sa fie parcursi in trei etape a cate o zi, iar linia de sosire este la Conacul Golestilor din comuna Stefanesti, judetul Arges.
In urma unui lung proces de restaurare, Fiatul 100 din imagine, construit in 1939, a revenit la stadiul initial, amintind de eleganta perioadei interbelice. ‘Era intr-o stare foarte proasta cand am cumparat-o. Restaurarea a durat vreo doi ani si m-a costat in jur de 10.000 de euro’, povesteste Razvan Badulescu, un tanar inginer mecanic
Serban Enache, colectionar auto (foto dreapta), a luat startul la raliu la bordul acestui superb Alfa Romeo GT Veloce din 1969, perfect reconditionat
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro