Strazile Capitalei arata ca dupa razboi. Frezate, ravasite, pline de cratere, de bolovani si de utilaje, ele arata tuturor ca a inceput Operatiunea “Bordura”. Operatiune care a produs nemultumiri printre locatari, nu atat din cauza deranjului, cat din cauza faptul ca, spun ei, noile borduri sunt deja ciobite si crapate. Asta dupa ce au fost scoase cele din granit sau piatra.
Reabilitarea strazilor si a marilor bulevarde din tot Bucurestiul a inceput cu scoaterea bordurilor vechi si inlocuirea lor cu altele noi. Lucrarea cea noua nu are, insa, aceeasi calitate. “Daca vechile borduri erau din granit sau din mozaic si ciment armat, cele noi sunt doar din beton de ciment, multe deja macinate si crapate. Plus ca nu sunt puse la aceeasi cota de nivel; pe o parte a strazii sunt mai inalte, pe alta mai joase. Acum, dupa ce le-au pus, au lasat strada devastata”, se revolta Mocanu Romu, fost tehnician proiectant si locatar al unui bloc de pe str. Ankara din sectorul 1.
Si de la bordurile vechi din sectorul 2 trebuie sa ne luam adio. Pe strada Luntrei, seful adjunct de santier, Cristian Nicolae, explica faptul ca borduri din ciment armat nu se mai fabrica demult, din cauza pretului prea mare, iar pe cele noi se intampla sa le vedem ciobite din vina masinilor care se urca pe ele. “Bordurile abia puse trebuie sa stea 21 de zile ca sa se cimenteze, inainte de a pune stratul de uzura. Cele de pe margine, daca nu sunt chituite si se urca roata masinii pe ele, normal ca le rupe coltul”, explica specialistul.
Aceasta operatiune numita “bordura” nu este numai complicata, ci si costisitoare: aproximativ 20 de milioane de euro, si aceasta numai pentru bulevardele mari.
“Daca proiectantul spune ca e nevoie sa se schimbe si bordura, odata cu reabilitarea strazii, asta trebuie sa facem. Oricum, cele noi, cumparate de constructor, trebuie sa corespunda unor normative si sa fie agrementate tehnic de catre municipalitate”, spune Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi, Drumuri si Siguranta Circulatiei din cadrul PMB.
Romu Mocanu, un locatar al unui bloc de pe strada Ankara arata o bucata rupta din bordura abia montata.
Bucuresteanul este nemultumit de faptul ca la intersectia strazilor Roma cu Haga vechile borduri au fost scoase, iar “craterele” – lasate asa de mai bine de o saptamana.
Operatiune de 20 milioane euro
Luna trecuta, primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, a dat publicitatii suma pe care Primaria Capitalei o repartizeaza special pentru borduri. Potrivit acestuia, Adriean Videanu a semnat facturi in valoare de 20 de milioane de euro numai pentru borduri, echivalentul constructiei a 800 de apartamente cu trei camere sau a 40 de gradinite noi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro