Primarul Capitalei Gabriela Firea a scos din proiectele de hotărâre toate anexele cu patrimoniul (terenuri, clădiri etc.) care ar fi trebuit să intre în administrarea companiilor, după ce PNL şi USR au anunţat că votează împotrivă, în condiţiile în care era necesar votul de două treimi. Fără patrimoniu, proiectele de hotărâre pot trece cu majoritatea simplă, deţinută de PSD-ALDE.
Proiectele de hotărâre au trecut cu majoritate simplă (PSD-ALDE), după scoaterea anexelor privind patrimoniul, cu USR şi PNL votând împotrivă. Consilierii PNL și USR spun că adoptarea proiectelor de hotărâre în acest fel nu respectă legea și le vor ataca în instanță. Primarul general a declarat că va supune în viitoarele ședințe la vot și delegarea patrimoniul și i-a amenințat pe consilieri că îi va da în judecată dacă nu votează.
„Avem astăzi pe ordinea de zi a ședinței mai multe Proiecte de Hotărâre legate de companiile din cadrul Holdingului Municipal, respectiv cele de aprobare a bugetelor acestor companii pentru anul în curs și cele privitoare la contractele de delegarea a serviciilor publice către acestea….În ce privește contractele de delegare, am înțeles din luările publice de poziție pe acest subiect ale mai multor consilieri generali din partea Opoziției că nu vor vota aceste proiecte, ceea ce îi pune într-o situație delicată față de bucureșteni, cărora vor trebui să le explice de ce din ură și adversitate față de mine și față de majoritatea din Consiliul General se opun unor proiecte importante pentru modul în care sunt prestate către populație serviciile publice…. Vom adopta în această ședință ( din data de 28 martie- n.r.) doar delegările de servicii publice, urmând ca chestiunile legate de patrimoniu și tarife să fie adoptate în ședința viitoare… Există multe alte orașe și municipii din România care și-au înființat societăți comerciale, unele dintre ele conduse de colegi de partid ai celor care nouă ne neagă acest drept. Aș aminti aici Clujul, care deține societăți comerciale pentru transportul public și furnizarea de apă, precum și Cluj Innovation Park, Brașovul deține o societate care administrează fondul imobiliar, și exemplele pot continua….Am o veste proastă pentru toți detractorii mei: nu veți reuși să mă intimidate„, a declarat Gabriela Firea.
Consilierul USR Roxana a avertizat că va declanşa o acţiune în contencios administrativ. ”USR va sesiza Prefectul Capitalei și va declanșa acțiune în contencios administrativ pentru un grav abuz procedural la care a recurs astăzi Gabriela Firea”, a declarat Roxana Wring.
Iată ce servicii au fost delegate către companiile municipale:
- Serviciul public de administrare a parcajelor apartinand domeniului public si/sau domeniului privat al municipiului Bucuresti catre Compania Municipala Parking Bucuresti S.A
- Delegarea Gestiunii activitatilor privind organizarea si optimizarea circulatiei rutiere si pietonale, instalarea, intretinerea si functionarea sistemelor de semnalizare si dirijare a circulatiei urbane, in scopul asigurarii sigurantei traficului si pentru fluidizarea acestuia, in municipiul Bucuresti catre Compania Municipala Managementul Traficului Bucuresti S.A.
- Serviciile de construire, modernizare, reparare si intretinere a arterelor de circulatie, podurilor, viaductelor, pasajelor rutiere si pietonale subterane si supraterane si a lucrarilor de arta prin compozitia acestora, din municipiul Bucuresti, inclusiv echiparea tramei stradale cu elemente de mobilier urban catre Compania Municipala Strazi, Poduri si Pasaje Bucuresti S.A.
- Serviciul de administrare a domeniului public si privat privind activitatile de intretinere a arborilor si spatiilor verzi in Municipiul Bucuresti catre Compania Municipala Intretinerea Arborilor si Spatiului Verde Bucuresti S.A.
- Serviciul public de administrare a domeniului public si privat privind activitatile de amenajare si intretinere a parcurilor si gradinilor din municipiul Bucuresti catre Compania Municipala Parcuri si Gradini Bucuresti S.A.
- Serviciul de administrare a cimitirelor si crematoriilor umane din componenta serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local din Municipiului Bucuresti catre Compania Municipala Cimitire Bucuresti S.A.
- Serviciul public de administrare a domeniului public si privat de interes local aflat sub responsabilitatea municipiului Bucuresti privind activitatile de amenajarea, intretinerea si exploatarea lacurilor, a strandurilor si a bazelor de odihna si tratament, infiintarea, organizarea si exploatarea bailor publice catre Compania Municipala Agrement Bucuresti S.A.
- Serviciul de intretinere, reparatii curente si administrare a fondului imobiliar aflat in proprietatea Municipiului Bucuresti si/sau administrarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (domeniul privat al statului) catre Compania Imobiliara Bucuresti S.A.
- Serviciul public de administrare a domeniului public si privat al Municipiului Bucuresti privind activitatile de publicitate stradala si afisaj
În ședința CGMB de astăzi au fost votate și proiectele de hotărâre privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2018 ale companiilor municipale.
1. Compania Municipală Dezvoltare Durabilă estimează că în 2018 va avea venituri de aproape 30 de milioane de lei, din care 16,6 milioane din proiectare, 4,5 milioane din consultanţă, iar alte aproape 8,5 milioane de lei din activitatea de urbanism, toate obţinute din contractele încheiate cu Primăria Capitalei. Cheluielile sunt estimate la 20 de milioane de lei, din care peste 16 milioane de lei sunt banii de salarii pentru 116 salariaţi.
Compania Municipală Dezvoltare Durabilă va realiza studii de oportunitate, fezabilitate şi proiecte tehnice pentru obiectivele de investiţii ale Capitalei.
2. Compania Municipală Energetică București S.A. estimează ca anul acesta să aibă venituri de aproape 142 de milioane de lei, din care peste 29 de milioane de lei obţinuţi din vânzarea energiei termice la RADET. Cheltuielile sunt estimate la aproape 95 de milioane de lei, din care peste 8,5 milioane de lei reprezintă salariile pentru 100 de oameni, câți ar urma să angajeze compania. Compania ar urma să facă investiţii în sistemul de termoficare al Capitalei şi să construiască un nou CET.
3. Compania Municipală Consolidări SA îşi propune ca în 2018 să aibă venituri de 250 de milioane de lei şi cheltuieli de 240 de milioane de lei, din care aproape 68 de milioane fiind salariile, compania urmând să aibă peste 700 de angajaţi.
4. Compania Municipală Turistică București S.A. estimează că va avea venituri de peste 13 milioane de lei şi cheltuieli totale de 12,2 milioane de lei, din care 4,3 milioane de lei reprezentând cheltuielile cu personalul (80 de angajaţi până la sfârşitul anului).
5. Compania Municipală Tehnologia Informației București S.A. îşi propune venituri de peste 15,5 milioane de lei şi cheltuieli de 15 milioane de lei, din care 10 milioane pentru cei 80 de angajaţi pe care i-ar putea avea compania la finalul anului.
6. Compania Municipală Managementul Traficului prevede obţinerea de venituri în valoare totală de peste 173,3 milioane de lei şi cheltuieli de peste 167 de milioane de lei, din care aproape 27,7 milioane de lei ar fi cheltuielile cu personalul, pentru 288 de angajaţi. Compania va implementa sisteme pentru fluidizarea traficului în Capitală, aşa cum se arată şi în proiectul de hotărâre privind delegarea gestiunii activităţilor privind organizarea şi optimizarea circulaţiei rutiere şi pietonale, instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, către companie.
7. Compania Municipală Parking Bucureşti S.A. îşi propune venituri totale de peste 38,1 de milioane de lei şi cheltuieli de 37,9 milioane de lei, din care aproape 13,4 milioane fiind banii alocaţi pentru salarii, urmând să fie angajate pe parcursul anului 385 de persoane. Compania estimează că va administra până la sfârşitul anului 7.200 de locuri de parcare şi va investi în aparate de taxare, camere de supraveghere.
8. Compania Municipală Protecţie Civilă şi Voluntariat îşi propune să aibă venituri de peste 30,5 milioane de lei şi cheltuieli de 29,8 milioane de lei, din care 23,8 milioane de lei pentru salariile celor 318 angajaţi pe care compania îi va avea la finalul anului. Compania preconizează că până la finalul anului va avea 3.050 de angajați
9. Compania Municipală Imobiliară Bucureşti estimează venituri de 6,3 milioane de lei, cheltuieli de 4,1 milioane de lei, din care 2 milioane de lei pentru salarii. Compania spune că va avea 20 de angajaţi. Compania Municipală Imobiliară se ocupă cu întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea fondului locativ.
3.050 de angajați la Compania de Pază și Securitate
10. Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti S.A. estimează că va avea venituri de 77,5 milioane de lei şi cheltuieli de 67 de milioane de lei, din care peste 34 de milioane de lei pentru salarii. De asemenea, compania ar urma să investească 11 milioane de lei în dotări, respectiv dispecerat, maşini, motociclete, licenţe şi calculatoare. Angajaţii aceste instituţii vor asigura servicii de pază şi securitate pentru municipalitate şi pentru instituţiile subordonate, dar şi pentru alte instituţii publice.
11. Compania Municipală Eco Igienizare Bucureşti S.A. estimează venituri de peste 22 de milioane de lei şi cheltuieli de peste 21 de milioane de lei, din care 9,5 milioane fiind pentru salariile celor 270 de persoane ce vor fi angajate până la finalul anului. Compania va face investiţii de peste 10 milioane de lei printre altele pentru autospeciale, maşini sau generatoare ULV.
12. Compania Municipală Agrement Bucureşti S.A. ar urma să aibă anul acesta venituri de peste 14,2 milioane de lei şi cheltuieli de aproape 14 milioane de lei, din care 3,5 milioane mergând către plata salariilor unui număr de 80 de angajaţi. Compania va investi 850.000 de lei pentru un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construirea unui acvariu.
13. Compania Municipală Publicitate şi Afişaj Bucureşti S.A. estimează venituri de 11 milioane de lei şi cheltuieli de 10,4 milioane de lei, din care peste 5 milioane de lei fiind alocaţii salariilor. Compania prevede că va angaja până la finalul anului 43 de persoane. Ca investiţii, instituţia prevede alocarea a 8,7 milioane de lei pentru un ecran LED outdoor.
14. Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti S.A. preconizează venituri de 27 de milioane de lei şi cheltuieli de 26,8 milioane de lei, din care 18 milioane pe salariile celor 241 de oameni pe care vrea să-i angajeze până la sfârşitul anului.
15. Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti S.A. estimează venituri de 123 de milioane de lei şi cheltuieli de 118 milioane de lei, din care 22 de milioane de lei pentru salariile celor 443 de angajaţi. Compania va moderniza şi reabilita străzile din Capitală, precum şi podurile şi pasajele.
16. Compania Municipală Sport pentru Toţi Bucureşti S.A. estimează venituri de 16,4 milioane de lei şi cheltuieli de 15,5 milioane de lei, din care 9,3 milioane de lei pentru salarii. Instituţia îşi propune să angajeze până la finalul anului 108 persoane.
17. Compania Municipală Iluminat Public Bucureşti S.A. îşi propune obţinerea de venituri în valoare totală de 35 de milioane de lei din delegarea contractului de iluminat public din Bucureşti. Valoarea cheltuielilor s-ar ridica la peste 33 de milioane de lei, din care 17 milioane de lei fiind salariile pentru 165 de angajaţi. Compania Municipală Iluminat Public se va ocupa de modernizarea şi întreţinerea sistemului de iluminat public din Capitală.
18. Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti S.A. estimează venituri de peste 70 de milioane de lei şi cheltuieli aproximativ la aceeaşi valoare. Suma alocată salariilor celor 550 de angajaţi se ridică la 29 de milioane de lei, urmând ca alţi 30 de milioane de lei să fie investiţi în dotări. Compania se va ocupa de întreţinerea şi modernizarea parcurilor şi grădinilor publice din Capitală.
19. Trustul de Clădiri Metropolitane S.A. aproximează venituri de 88 de milioane de lei şi cheltuieli de 87,8 milioane de lei, din care 32,5 milioane de lei pentru salarii. Instituţia ar urma să angajeze până la finalul anului 430 de oameni. Trustul de Clădiri Metropolitane va construi locuinţe pentru tineri, locuinţe sociale, cămine de studenţi sau de bătrâni, precum şi reabilitarea unor licee, construirea a trei săli de sport multifuncţionale, parcări supraetajate.
20. Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti S.A. estimează venituri de peste 12 milioane de lei şi cheltuieli de 11,2 milioane de lei pentru acest an, din care 8,2 milioane de lei fiind alocaţi salariilor. Compania îşi propune să angajeze 77 de persoane până la finalul anului. Nu sunt prevăzute investiţii, însă instituţia are ca obiect modernizarea transportului public din Bucureşti şi din zonele limitrofe.
21. Compania Municipală Medicală Bucureşti S.A. îşi propune ca în acest an să obţină venituri în valoare totală de peste 6,3 milioane de lei şi cheltuielile aproape 6,3 milioane de lei, din care 4,5 milioane de lei pentru salarii. Instituţia estimează la finalul anului va avea 283 de angajaţi. Compania Municipală Medicală Bucureşti S.A. are ca scop să identifice, împreună cu instituţiile de resort, cele mai eficiente servicii prin raportul calitate cost care să asigure o mai bună protecţie a vârstnicilor din Bucureşti.
23. Compania Municipală Cimitire Bucureşti S.A. estimează în proiectul de hotărâre că va avea venituri de 20 de milioane de lei şi cheltuieli de 19,8 milioane de lei. Bugetul alocat pentru salarii este de 6,2 milioane de lei, pentru cei 300 de angajaţi care ar urma să lucreze în aceastp companie. Instituţia va avea în administrare 15 cimitire şi două crematorii din Bucureşti.
În ședința de astăzi consilierii au aprobat, printre alte proiecte și cele care prevăd un ajutor financiar de 2.000 de lei pentru femeile însărcinate, dar și bandă proprie pentru tramvaiele 1 și 10.
CITEȘTE ȘI:
Declarații șocante ale bărbatului din Brașov care și-a omorât soția și cei doi copii. A spus că a comunicat telepatic cu copiii, după ce i-a ucis
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro