Pentru a le oferi cititorilor noștri răspunsuri avizate, am apelat din nou la Ottavio Șerbănescu – foto, specialist în administrarea imobilelor (ottavio.serbanescu@scomet.co, tel.: 021.336.77.44, 0372.97.97.97).
Alexandru Vodă din Târgu Jiu:
”Nici președintele, nici administratorul asociației noastre nu pot să-mi explice de ce nu afișează listele de întreținere la o dată cât mai aproape de ziua de pensie. Îmi spun doar că ”așa este legal”. Mă lămurește cineva?”
Răspuns: ”Art. 25 alin. (1) din HG 1588/2007 – norme de aplicare a Legii 230/2007 referitor la organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari menționează: ”… administratorii au obligația de a afișa lista de plată în termen de maximum cinci zile de la data primirii ultimei facturi expediate prin poștă, dată certificată prin înscrisul de pe ștampila poștei, sau de la data confirmării de primire, în cazul transmiterii facturii prin curier/delegat.”
Cine semnează contractele de mandat?
Steliana Grigoraș din București:
”Cunosc faptul că președintele și cenzorul sunt aleși de adunarea generală a proprietarilor și funcționează în baza unor contracte de mandat. La noi contractele de mandat sunt semnate de vicepreședinte în calitate de angajator. Cred că acest lucru nu este corect și aș dori să știu cum ar trebui să se procedeze într-un astfel de caz.”
Răspuns: ”Conform legii, persoana care reprezintă asociația este președintele. În consecință, acesta este cel care trebuie să semneze toate contractele încheiate în numele asociației.”
Maria Iancu din Bacău:
”Vom lipsi, eu și soțul, 30 de zile din apartamentul din Bacău și vom sta la București. Unde vom plăti întreținerea?”
Răspuns: ”La blocul din Bacău puteți cere reducerea numărului de persoane și nu veți participa la cheltuielile repartizate proporțional cu numărul de persoane. La București trebuie să adăugați două persoane. La ambele blocuri veți plăti sumele ce revin proporțional cu suprafața apartamentului (cota parte indiviză).”
Grigore Căpățână din București:
”Ce se mai aude despre obligativitatea montării detectoarelor de gaz în bucătării? Mai este obligatorie?”
Răspuns: ”În prezent, la revizia instalațiilor de alimentare cu gaz metan se verifică și existența detectoarelor de gaze și a electrovanelor care opresc alimentarea în caz de avarie. În lipsa acestora utilizatorii nu primesc aviz de funcționare.”