Unul din patru români va aloca, anul acesta, mai bine de un salariu minim net (peste 1.000 de lei) pentru achiziţia de produse în Black Friday, se arată într-un sondaj iVox, platformă online de sondare a opiniei publice.
Ponderea celor care şi-au bugetat cumpărături de peste 1.000 de lei de Black Friday este şi mai mare în mediul urban, ajungând la 28%. „Observăm că românii încep să cumpere produse cu o valoare mai mare, pe fondul creşterii nivelului de trai şi a puterii de cumpărare. Iar de Black Friday nu vor face excepţie, cu atât mai mult cu cât, cu această ocazie, pot achiziţiona produsele pe care şi le doresc, la cele mai mici preţuri”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.
Aproape 35% dintre români vor aloca anul acesta de Black Friday cel mult 500 de lei, iar 20% intenţionează să cheltuiască între 500 şi 1.000 de lei.
Bărbaţii sunt dispuşi să aloce sumele cele mai mari, 30% dintre aceştia intenţionând să cumpere produse a căror valoare cumulată depăşeşte 1.000 de lei. La polul opus, doar 20% dintre femei sunt dispuse să cheltuiască peste 1.000 de lei de Black Friday, 45% dintre femei optând pentru cumpărături cu o valoare de sub 500 de lei.
Totodată, 80% dintre români intenţionează să cumpere produse aflate la promoţie de Black Friday. Aceştia sunt interesaţi de ofertele magazinelor şi urmăresc evoluţia preţurilor pentru produsele pe care şi le doresc.
Sondajul a fost realizat pentru evoMAG în interviul 14 octombrie – 15 octombrie, pe un eşantion de 2.446 de persoane, de iVox, platformă online de sondare a opiniei publice.