Din mai 2022, autoritatea locală a pus la dispoziția pacienților un număr de telefon la care aceștia pot face reclamaţii, dar şi sugestii.
Apelurile sunt preluate de un operator al Poliţei Locale Craiova, iar sesizările sunt transmise ulterior funcţionarilor din cadrul primăriei, responsabili de relaţia directă cu spitalele municipalităţii.
Conform datelor puse la dispoziție de municipalitate la cererea Știri Craiova, până la finele lunii noiembrie au fost înregistrate telefonic, prin apel la 0351.913, 43 de sesizări telefonice privind Spitalul Clinic Municipal Filantropia Craiova, 15 sesizări telefonice legate de Spitalul Clinic de Neuropsihiatrie Craiova și 8 sesizări telefonice pentru Spitalul Clinic de Boli lnfecțioase „Victor Babeș” Craiova.
Sesizări și reclamații se pot face și printr-un formular tipizat pus la dispoziția pacienților în fiecare dintre cele trei spitale, tot din 2022.
De atunci și până în noiembrie 2024, inclusiv, pacienții au completat:
- 208 formulare din cele puse la dispoziția pacienților din Spitalul Clinic Municipal Filantropia Craiova;
- 309 formulare din cele puse la dispoziția pacienților internați în Spitalul Clinic de Neuropsihiatrie Craiova;
- 280 de formulare din cele puse la dispoziția pacienților care au fost tratați în Spitalul Clinic de Boli lnfecțioase „Victor Babeș” Craiova.
„Problemele sesizate cel mai des au fost comunicarea cu personalul medico-sanitar, punerea la dispoziția pacienților a unor dozatoare de apă, timpul de așteptare la Camera de Gardă, dar și recomandări privind îmbunătățirea comunicării dintre cadrele medicale și pacienți”, a precizat Primăria Craiova.
Conform reprezentanților municipalității, „niciuna dintre sesizările înregistrate până acum nu a necesitat redirecționarea către organe de cercetare”.
Dragoș Vana realizează „Harta Șpăgii” din spitalele din România, pe care o publică lunar platforma graphs.ro.
Harta Șpăgii arată în ce județe din România medicii sau asistenții au solicitat mită (bani sau atenții) și în ce procentaj. Procentajele reprezintă răspunsurile cu „da” ale pacienților.
Din martie, Mecanismul de Feedback al Pacientului, al Ministerului Sănătății, ale cărui date oficiale sunt compilate în statistici, folosește întrebarea „Dacă vi s-au solicitat bani sau alte tipuri de recompensații de către personalul medical, doriți să sesizați acest fapt? DA/NU”.
Dacă s-a răspuns DA, persoana chestionată va primi următorul mesaj: „Vă mulțumim! Vă rugăm să formulați o plângere către autoritățile abilitate sau puteți trimite o sesizare la Ministerul Sănătății prin intermediul serviciilor poștale sau la adresa de e-mail: integritate@ms.ro”.
Potrivit raportului din luna noiembrie, 4,42% dintre doljeni au declarat că doctorii sau personalul au cerut „atenții”.
Cele mai bune rezultate sunt în județul Cluj (2.65%), urmat de Mehedinți (3.36%), Hunedoara (3.41%), Caraș Severin (3.47%) și Bistrița Năsaud (3.49%). În coada clasamentului: Teleorman (10.47%), urmat de Covasna (9.83%), Harghita (9.44%), Vrancea (9.39%) și Argeș (6.88%). Bucureștiul, 3.72% stă mai bine decât media țării, de 4.38%.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro