Bicicleta de teren
Dacă mergi cu bicicleta pe drumuri mai dificile, ia-ţi una de teren, care face faţă drumurilor de ţară, de munte sau forestiere. Are pneuri groase, deci riscurile de a te răsturna sunt limitate. Cu cât o anvelopă este mai groasă, cu atât îţi oferă mai multă siguranţă, dar îţi va solicita muşchii picioarelor de două sau chiar de trei ori mai mult decât în mod normal. Cel mai bun model este mountain bike.
Bicicleta de curse
Dacă faci multe curse sau întreceri cu bicicleta pe rute speciale, alege o variantă care să se potrivească cu bitumul de pe străzi. Este ideală cea cu roţile înguste, ghidonul recurbat şi ham la pedale, ca să nu-ţi alunece piciorul. Este uşoară şi are un coeficient mic de frecare cu solul. Alege modelul race (de curse).
Bicicleta de oraş
- Pentru oraş, pentru mers la serviciu, prin parcuri sau la mici cumpărături ai nevoie de un model uşor de manevrat şi bine echipat. Ca să fii sigur că ai ales mărimea bună, când stai aşezat pe şa trebuie să atingi pământul cu talpa. Bicicleta ideală de oraş este city bike sau una pliabilă.
- Preţul bicicletelor variază foarte mult. Trebuie făcută o distincţie între bicicletele “de supermarket” şi cele “de marcă”. E preferabil să alegi o bicicletă “de marcă”, pentru că este o investiţie pe termen mai lung şi un mijloc de transport în care trebuie să ai încredere, altfel poate fi periculos. Preţurile unei biciclete decente încep de pe la 1.300 – 1.400 de lei. E indicat să discuţi cu vânzătorul pentru a vedea ce echipare are.
În plus, mai ai nevoie de o cască (nu pleca la drum fără ea), mănuşi, o mică trusă de scule, kilometraj, lacăte, bidon de apă, gentuţă pentru cadru, faruri sau ochi de pisică, pompă şi, nu în ultimul rând, îmbrăcăminte specială etc.