UPDDATE ora 17.00. Cursa a început la ora locală 14.20 (15.20 la București), iar recordul pentru cel mai lung tren de pasageri din lume a fost considerat valabil la 15.35. Seyda Subasi, judecătorul trimis în Elveția de Guiness Book of Record, a confirmat lungimea trenului (1.910 metri). Șapte mecanici de tren au asigurat funcționarea garniturii-mamut.
Trenul a plecat în cursă sâmbătă, 29 octombrie, la ora locală 14.00 (15.00 ora României), pe unul dintre cele mai cunoscute trasee feroviare europene, Albula Line, rută aflată în patrimoniul mondial UNESCO, de la Preda, prin Bergün, spre Thussis (cantonul Graubünden, cel mai mare și cel mai estic din cele 26 de cantoane ale Elveției), peste viaductul Landwasser.
Evenimentul are loc cu ocazia împlinirii a 175 de ani a căilor ferate elvețiene. Trenul de 2.336 de tone va coborî 789 de metri altitudine, cu o viteză medie de 30-35 km/h.
La un moment dat, trenul se va vedea precum în fotografia stilizată pusă la dispoziție de compania feroviară.
Trenul, care circulă pe o linie îngustă, iar traseul, lung de 25 de kilometri, e prevăzut a fi parcurs într-o oră și jumătate.
La fața locului sunt reprezentanții Guiness Book, iar judecătoarea Seyda Subasi va fi cea care omologhează recordul.
Compania feroviară elvețiană deține 36 de trenuri Stadler, comandate în 2016, pentru 184 milioane dolari. În 2020 a mai cumpărat 20 de unități.
Formarea unui astfel de tren pune o serie de probleme tehnice, una fiind ca toate unitățile să frâneze simultan la coborâre. Conductorul Andreas Kramer, 46 de ani, e la conducerea trenului de 1.910 de metri și deține comanda întregii garnituri.
Recordul mondial pentru un lungimea unui tren a fost înregistrat în 2011, în Australia. Colosul de fier al companiei BHP a circulat între mina Yandi și Port Hedland. Marfarul avea 7,29 km lungime și transporta 181 de milioane de kilograme de minereu de fier.
Foto: EPA
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro