autohtoni de automobile, ar putea juca un rol hotarator in sporirea gradului de securitate al pasagerilor: o centura de siguranta pentru motor.
Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, in fiecare an milioane de oameni mor ca urmare a accidentelor rutiere, peste 60% dintre victime fiind cele care au avut de suferit de pe urma unui impact frontal.
Ideea lui Daniel Rastau a fost aceea de a gasi o solutie tehnica pentru problemele care apar in timpul coliziunilor frontale, moment in care securitatea pasagerilor este pusa in pericol de tendinta blocului motor si a cutiei de viteze de a fi impinse, din cauza socului, catre habitaclu, asa cum se intampla in cazul masinilor de productie mai veche, sau sub sasiu, in cazul automobilelor de serie mai noua. „Siguranta pasiva este reprezentata de centura de siguranta, sistemele airbag, de modul in care este construit bordul si chiar de materialul din care este acoperit volanul. Eu m-am gandit ca o solutie pentru a reduce efectele de cele mai multe ori dezastruoase ale unei coliziuni frontale ar fi aceea a realizarii unei centuri de siguranta a motorului, un cablu special din otel care sa se constituie ca un fel de baraj in calea „inaintarii” motorului catre picioarele soferului sau pasagerului din dreapta. Acest cablu de otel ar trebui sa fie incastrat in cateva ghidaje, care exista sub o forma sau alta, la majoritatea automobilelor construite azi. Detensionarea cablului, ca urmare a presiunii exercitate de motor, ar trebui sa se faca gradual, in acest fel eliminandu-se o mare parte din socul resimtit”, explica inventatorul.
Potrivit lui Daniel Rastau, inventia sa este usor de pus in practica, nu necesita in nici un fel reconstructia caroseriilor, el estimand ca peste 50% dintre masinile care sunt la ora actuala pe piata mondiala sunt de fapt „pregatite” sa suporte adaptarea noului sistem.
„Inventia ar putea aduce beneficii financiare fantastice pentru industria auto de la noi. Pentru o firma mare constructoare primul crash test ar putea fi realizat in maximum doua luni, iar rezultatele ar putea fi de-a dreptul revolutionare”.