Poliţiştii au găsit rapid soluţii de ocolire a trenului, prin alte localităţi şi toată lumea s-a grăbit să arate cu degetul spre mecanicul de locomotivă, când, de fapt, vina nu i-a aparţinut.
Se pare că la mijloc a fost o eroare de comunicare. Mecanicul îşi terminase tura de lucru, iar operatorul CFR Infrastructură i-a dat semnalul să se oprească în staţia Dumbrăveni, care ar fi avut o lungime optimă unde să poată fi oprit trenul în condiţii de siguranţă.
Doar că, pe hârtie, apărea pasajul suprateran de travere, care, în realitate, nu a fost încă finalizat.
„Staţia Dumbrăveni are 730 de metri, trenul – 680, deci nu ar fi fost problemă din acest punct de vedere. Problema a apărut pentru că, pe proiectul de reabilitare a magistalei 300 este prevăzut un pasaj suprateran, care schimbă trecerea la nivel cu calea ferată. Operatorul a ştiut că are staţia de 730, care permite oprirea trenului de 680 dar nu ştia, probabil, că nu există încă pasajul”, a declarat Lucian Ilie, din partea Poliţiei TF Sibiu, care a explicat şi faptul că mecanicul a oprit doar pentru că operatorul i-a dat acest semnal.
Într-un final, trenul a fost dus în staţia Mediaş.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro