CNAIR precizează că avea trei contracte cu firma italiană Tirrena Scavi. Acestea vizau primul tronson din Drumul Expres Craiova – Pitești, realizarea centurii Timișoara Sud, precum și modernizarea și lărgirea Centurii București între DN2 și A2.
Explicațiile CNAIR
- „Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.
- De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.
- Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021)”.
Potrivit CNAIR, aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.
„CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil. Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, mai transmite CNAIR.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
seaman651 • 21.12.2022, 18:30
O simpla cautare pe internet ne arata ca Tirrena Scavi nu este ceea ce trebuie... Oare cum reusesc ai nostri sa se incurce numai cu firme incapabile sa faca treaba? Daca-i aduceau pe chinezi se rezolva in timp record, cu costuri rezonabile si mai aveau si "comisionarii" nostri ceva de bagat in buzunar.