Astfel, 26% dintre clienții eMAG provin din mediul rural și 18% dintre comenzile plasate sunt livrate în zonele rurale, a anunțat compania.
”Tendința de a adopta acest canal de vânzare, transparent și modern, este evidențiată de creșterea cu 55% a numărului de comenzi livrate aici de eMAG în 2017, față de 2016”, conform companiei.
”Numărul celor care fac cumpărături online crește constant, pe fondul penetrării tot mai mari a smartphone-ului. Majoritatea clienților din zonele rurale care fac cumpărături online sunt tineri, au vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani (54,9%), iar 39,01% au vârsta cuprinsă între 35 și 55 de ani. Cele mai multe comenzi au fost livrate în județele Timiș, Prahova și Cluj”, arată eMag într-un comunicat.
Iată care au fost și comunele cu cele mai mari livrări din fiecare județ:
- Timiș – Dumbrăvița
- Prahova – Blejoi
- Cluj – Florești
- Constanța – Valu lui Traian
- Suceava – Șcheia
- Iași – Valea Lupului
- Dâmbovița – Crevedia
- Bihor – Sântandrei
- Mureș – Sângeorgiu de Mureș
- Argeș – Bâscov
- Neamț – Săbăoani
- Arad – Vladimirescu
- Maramureș – Moisei
- Harghita – Remetea
- Brașov – Sânpetru
Pe de altă parte, se observă dă Dumbrăvița este lângă Timișoara, Florești lângă Cluj, iar Blejoi lângă Ploiești, astfel că se explică numărul mare de comenzi și valoarea mare a acestora. La fel, Valu lui Traian este o comună înțesată cu vile de lux de lângă Constanța.
Pe de altă parte, topul nu include județul Ilfov, unde se află multe localități care au devenit aproape niște sateliți ai Capitalei.
În privința celor mai comandate produse din zona rurală, pe primul loc se află, în mod surprinzător, produsele pentru copii. Acestea sunt urmate de electrocasnice și telefoane.
Iată cum arată topul:
- Produse pentru copii
- Electrocasnice mari
- Electrocasnice mici
- Telefoane mobile
- Accesorii și servicii pentru telefoane
- Produse de bricolaj
- Jucării
- Produse de îngrijire personală
- Produse pentru casă
- Mobilă și saltele
- Televizoare
- Produse pentru curățenie
- Periferice PC
- Cărți
- Asigurări
„Comerțul online le oferă locuitorilor din zonele rurale acces la o gamă extinsă de produse pe care le pot comanda ușor, dar și un confort sporit datorită serviciilor de livrare a comenzilor. Ne dorim ca fiecare client, indiferent de zona în care locuiește, să găsească oricând la eMAG tot ce își dorește. De aceea ne îmbunătățim în permanență atât gama de produse, cât și serviciile: de la livrare și retur, până la modalitățile de finanțare și plată”, a declarat, într-un comunicat, Stejara Pircan, vicepreședinte al eMag, responsabilă de partea comercială.
Românii au făcut anul trecut cumpărături online în valoare de 2,8 miliarde de euro, potrivit lui Iulian Stanciu, proprietarul lanțului de magazine Flanco și directorul general al eMag.