Cuprins:
Eliminarea compartimentelor pentru bagaje
Alejandro Núñez Vicente, designerul și CEO-ul Chaise Longue, a declarat pentru CNN Travel că apreciază faptul că Airbus recunoaște „adevăratul potențial” al scaunelor pe două niveluri.
Airbus a confirmat colaborarea, precizând însă că, având în vedere stadiul incipient al proiectului, nu poate oferi mai multe detalii în acest moment.
Conceptul central al designului propus de Núñez Vicente implică eliminarea compartimentelor pentru bagaje de deasupra capului, permițând astfel crearea unei cabine cu două niveluri de scaune.
Pasagerii ar putea alege între un loc la nivelul superior sau unul la nivelul inferior. Deși nivelul de jos ar putea părea mai puțin atractiv vizual, acesta oferă un spațiu mai generos pentru întinderea picioarelor. În același timp, nivelul superior este conceput pentru a oferi un confort sporit, cu unghiuri de înclinare mai mari.
Inițial destinat claselor economice, designul a fost extins anul trecut și către segmentul business și first class. CNN Travel, care a testat prototipurile, a remarcat că, deși nivelul inferior poate induce o senzație de claustrofobie, spațiul suplimentar pentru picioare ar putea compensa acest inconvenient pentru unii pasageri.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a30a1a85e1efe97f6bee07563b7332c4.webp)
Totul pentru optimizarea spațiului
Deocamdată, nu există imagini sau detalii specifice despre noile concepte dezvoltate în colaborare cu Airbus. Totuși, obiectivul principal al Chaise Longue rămâne „optimizarea spațiului” atât pentru pasageri, cât și pentru companiile aeriene.
Núñez Vicente a clarificat că designul său nu urmărește eliminarea completă a scaunelor tradiționale, ci mai degrabă integrarea acestora într-o configurație mixtă, unde scaunele pe două niveluri sunt amplasate central, flancate de rânduri de locuri convenționale.
Designul a stârnit numeroase reacții, de la entuziasm la critici ironice pe rețelele sociale. Unele voci îl consideră o modalitate de a înghesui mai mulți pasageri în avioane, însă Núñez Vicente insistă că obiectivul său este îmbunătățirea confortului și crearea unei noi surse de venit pentru companiile aeriene.
În ciuda controverselor, interesul industriei aeronautice pentru acest concept sugerează că are potențial real.
Deși implementarea în zborurile comerciale este încă departe, sprijinul Airbus oferă proiectului o perspectivă concretă de dezvoltare. „Cu susținerea Airbus, acest obiectiv devine realizabil și poate aduce îmbunătățiri semnificative experienței de călătorie”, a concluzionat Núñez Vicente.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1670b4f7a2c7f914146926dad0c1165d.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_783c1fdfdd032e30c26d61051cf523a1.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_747001f1a36aa1ca133d41195e836267.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_2eefc77056bd7fc4992788b1d2183224.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_350830656eba9deb8021852b62e7a660.jpg)