Tinerii care vor sa-si cumpere, in prezent, o masina noua de import si care isi doresc un automobil practic, nu foarte mare si la un pret de pana la 15.000 de euro n-au cum sa nu ajunga cel putin o data in fata acestei comparatii: noul Opel Corsa sau Renault Clio III. Libertatea a incercat sa le ofere o parte din raspunsul la aceasta dilema, efectuand un drive-test in paralel cu cele doua noi modele.
Lansate anul trecut in Romania, cele doua automobile sunt printre cele mai vandute masini de import de clasa mica de la noi. Clio a pastrat in general linia predecesorului sau, pe cand noul Corsa nu mai aminteste cu aproape nimic de vechea generatie. Designul celor doua a capatat agresivitate, mai ales in ceea ce priveste Corsa, dar fara a pierde din eleganta, in special la Clio.
Daca micul ‘german’ a castigat doar 18 centimetri in lungime, ‘francezul’ este cu 20 de centimetri mai lung, cele doua masini avand acum 3,99 metri, crestere ce se regaseste in ambele cazuri in spatiul interior si, deci, in confortul pasagerilor. Vechiul plastic de pe bordul lui Clio, ce-l mai gasim doar pe utilitare, a fost inlocuit de materiale cu aspect plusat, fine la atingere, iar finisajele au castigat in calitate, la aceasta comparatie noul Corsa iesind putin in pierdere. Ne-au dezamagit in continuare scaunele lui Clio, a caror forma si dimensiune nu sunt ideale pentru un drum lung si relaxarea corpului, in special a picioarelor, insa nici in Corsa nu ne-am gasit pozitia, fiind mult prea inalta pentru gusturile noastre. Vizibilitatea este mai buna in cazul modelului francez, mai ales prin luneta. La Opel, oglinzile sunt mai mici si pozitionate intr-un unghi foarte ascutit, care nu iti permite sa vezi foarte bine in unghiurile moarte. In privinta motorizarilor, am avut de-a face cu doua propulsoare similare pe benzina de 1,4 litri, excelent configurat pentru Clio, dar cam depasit de sarcina pe Corsa.
La drum, micul ‘francez’ ni s-a parut mai usor manevrabil si mai agil, spre deosebire de ‘neamt’, care pe actuala caroserie are nevoie de mai multi cai putere sau de motoarele diesel. In privinta costurilor, Corsa debuteaza cu un usor avantaj, dat fiind pretul de plecare de 9.059 euro (cu TVA), spre deosebire de Clio – 10.489 euro, insa termina pe ultimul loc, echiparea completa ajungand la 16.097 euro, in comparatie cu 13.850 euro la Renault.
Opel Corsa
-Motor – 1,4 litri, 16 V, benzina
– Putere – 90 CP
– Viteza maxima – 173 km/h
-Consum mixt – 5,9/100 km
– Acceleratie 0 – 100km/h (s) – 12,4 s
-Pret (varianta testata) –
Printre dotarile remarcate doar la Corsa se numara oglinda interioara (foto medalion), care se autoregleaza in functie de lumina, volanul cu incalzire, dar si sistemul FlexFix (stanga), ce permite transportul a doua biciclete pe bara din spate
Atat la Clio, cat si la Corsa ocupantii locurilor din spate, cu statura ceva mai mare, n-au castigat inca spatiu suficient pentru picioare
Renault Clio III
– Motor – 1,4 litri, 16 V, benzina
– Putere – 98 CP
-Viteza maxima – 183 km/h
-Consum mixt – 6,7/100 km
-Acceleratie 0 – 100km/h (s) – 11,1 s
-Pret (varianta testata) –
Clio are deschidere si aprindere fara cheie (foto medalion), fiind necesara doar prezenta unui card inteligent, spre deosebire de Corsa, unde pornirea motorului se face clasic. Exista si numeroase spatii de depozitare (dreapta)
Ambele masini au portbagaje modulare, ce se extind prin fractionarea sau rabatarea totala a banchetei spate. Volum (litri): 285/1.050 (Corsa), 288/1028 (Clio)