„Copilul a fost înecat de către preot. Nu spun că a fost un gest premeditat, dar a fost înecat de către preot, în cursul acestui procedeu pe care mă întreb cine poate să ni-l explice”, a atacat subiectul Cristian Tudor Popescu.
„În ce privește acest ritual de botez… Nu e mai creștin și mai normal, mai christic chiar, să ia apă dintr-un bazin, un lighean, duce deasupra capului copilului, îi dă drumul… Face lucrul acesta de trei ori, în numele Sfintei Treimi… Gestul acesta, nu este mai creștin, mai religios, mai christic decât să faci o înecare simulată ca la Guantanamo?”, s-a întrebat cunoscutul gazetar.
CTP a făcut referire și la comunicatul dat de Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților în acest caz.
„Aici este o încercare de o perfidie fără margini a acestor inși care au redactat asta. Exact așa judecau naziștii. Hitler spunea, în 1929, la congresul partidului: «Dacă vor fi înlăturați niște copii slabi și cu afecțiuni congenitale de mici, acest lucru nu va duce la slăbirea națiunii germane, ci la întărirea ei». Se naște un copil care are niște probleme, cum avea acest copil, născut prematur și cu afecțiuni congenitale, și Tu, Dumnezeu – asta spune Arhiepiscopia, nu Dumnezeu – ai permis în atotputernicia Ta să se nască acel copil cu acele tare. Tot Tu – spune Arhiepiscopia – îl omori pe copil, pentru că asta spune: «Copilul ăla nu a fost înecat de preot. Copilul ăla a fost luat de Dumnezeu ca să nu trăiască fără să se bucure de toate darurile, adică să miște mâinile picioarele, ochii…». Asta înseamnă că în felul ăsta îl omori pe Toulouse-Lautrec sau îl omori pe Gustav Kirchhoff. Dumnezeul ăsta al Arhiepiscopiei l-a omorât pe Stephen Hawking, pentru că Dumnezeu e perfecționist și nu îi plac rebuturile. El e controlorul tehnic de calitate și zice: «Ăsta nu-mi place, nu mi-a ieșit bine, dați-l la topit». Asta spune Arhiepiscopia”, a declarat gazetarul.
Iată paragraful din comunicatul respectiv al Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților la care a făcut referire Cristian Tudor Popescu:
„În tratatul său «Despre copiii care mor timpuriu», Sfântul Grigorie de Nyssa oferă mai multe răspunsuri, subliniind că orice făptură creată vine de la Dumnezeu, Care se îngrijeşte de existenţa acesteia, fie ea mai lungă sau mai scurtă. Iar dacă îngăduie curmarea unei vieţi înainte de vreme, după mintea omenească, este pentru că, în preştiinţa Sa, Dumnezeu nu vrea să îl priveze pe prunc de vreuna din binecuvântările Sale”.
Foto: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro