Pasul 1 – DOCUMENTAREA
Cumpăraţi de la firme, nu de la particulari

Înainte de a pleca la drum, documentaţi- vă foarte bine asupra mărcii de maşină, a preţului şi a locului de unde doriţi să o cumpăraţi. Cea mai la îndemână soluţie este internetul, aici veţi găsi cel puţin un milion de oferte (de exemplu, în Germania) disponibile pe cele mai importante portaluri de profil.

3897-122415-1.jpg

Alegeţi şi cumpăraţi maşina de la o firmă, nu de la proprietari particulari, care cer mai mult decât preţul pieţei şi nu stăpânesc foarte bine mecanismul birocratic de transfer al proprietăţii maşinii. Adică mersul hârtiilor. La căutarea pe internet atenţie la anunţurile cu preţuri exagerat de mici, care de cele mai multe ori sunt ţepe sigure. Alegeţi numai autoturisme oferite de autohausuri (aşa se numesc târgurile de maşini din Germania) înregistrate pe site-ul de anunţuri de cel puţin un an.

Pasul 2 – PLECAȚI LA DRUM
Folosiţi avionul, e mai rapid şi mai odihnitor

Pentru deplasare este recomandat să folosiţi avionul, ajungeţi mai repede şi vă păstraţi resursele pentru drumul de întoarcere. Dacă sunteţi inspirat şi găsiţi un zbor lowcost, nu vă va costa mai mult de 50 de euro.

3897-122416-2.jpg

Dacă aveţi rezervată maşina, dar aţi aterizat în alt oraş, folosiţi cu încredere Deutsche Bahn, o reţea de trenuri rapide şi punctuale care vă vor duce în orice colţişor al Germaniei. Odată ajuns în localitatea unde se află parcul auto, căutaţi un hostel (un fel de hotel mai ieftin) sau un 3897-122424-sitesuplimenthartagermania.jpg“gasthaus” (casă de oaspeţi), cazaţi-vă şi dormiţi bine.

Pasul 3 – PRIMUL CONTACT CU VÂNZĂTORUL
Cereţi toate actele autoturismului

La ora 9 dimineaţa e recomandat să vă prezentaţi la autohaus. Cereţi să vi se arate maşina rezervată şi asiguraţi-vă că este exact aşa cum aţi văzut-o în ţară, pe internet. Solicitaţi să vi se prezinte toate actele, în primul rând cartea germană de identitate a maşinii (pe ea scrie numele vechiului proprietar şi puteţi afla cine, când şi de unde a cumpărat autovehiculul). Apoi e obligatoriu să vedeţi carnetul de service; verificaţi intervalele de revizie şi ce intervenţii s-au făcut asupra maşinii. ţineţi minte că şi acesta se poate falsifica, ori se poate întâmpla să nu existe la dealer. Unul serios îl va avea, cu siguranţă. Printre acte poate exista şi o foaie cu antet TUV, un fel de inspecţie tehnică periodică (obligatorie la vânzare în Germania în cele mai multe landuri) din care puteţi afla alte amănunte despre starea maşinii. Mai aveţi nevoie de manualul autoturismului şi de codul player-ului audio.

Pasul 4 – NEGOCIEREA
Orice defect vizibil scade preţul maşinii

3897-122417-4.jpgReţineţi faptul că orice dealer este pregătit să lase minimum 300 de euro la orice maşină mai scumpă de 5.000- 6.000 de euro. Unii vor oferi actele gratuit (acestea valorează cam 250 de euro), alţii – un schimb de anvelope de iarnă (acestea vin de obicei cu maşina şi ar trebui să fie vândute împreună, însă unii le dau pentru încă 100-150 de euro), iar alţii vor lăsa efectiv la preţ. Orice zgârietură, tăietură, ciobitură, piesă lipsă sau îndoită scade rapid preţul maşinii, din cauza faptului că în Germania reparaţia unei piese de caroserie costă peste 1.000 de euro, aşa că va lăsa 100-200 de euro pentru fiecare defect important. Forţaţi uşor la negociere, însă nu ca la piaţă, deoarece dealerul se poate enerva şi poate renunţa la tranzacţie. Nu trebuie să vă simtă disperat după maşină sau agresiv.

Pasul 5 – INSPENCȚIA AUTOTURISMULUI
Vopseaua arată dacă acesta a fost lovit

Un dealer serios oferă maşini curate, îngrijite, fără avarii. La exterior sunt câteva lucruri prin care maşina vă “vorbeşte”. Primul, aspectul vopselei. Aceasta trebuie să fie uniform mătuită, nu exagerat, nici prea lucioasă. Dacă vopseaua e uniformă şi ca nouă, înseamnă că maşina a fost revopsită, deci a suferit o avarie. Priviţi autoturismul din diverse unghiuri pe lungime şi vedeţi dacă păstrează linia nedeformată a elementelor din tablă, din bară în bară. Un indiciu important sunt seriile parbrizelor şi ale farurilor. Acestea au inscripţionată obligatoriu sigla producătorului şi câte un E plus o cifră într- un mic cerc. Dacă diferă între stânga şi dreapta, înseamnă că unul dintre ele a fost schimbat. Asta se poate întâmpla ori prin furt, ori în urma unei lovituri. Dealerul ar trebui să vă poată oferi ocazia să vedeţi maşina urcată pe un elevator. Puteţi trage de roţi pe verticală 3897-122418-suplimentmasinamare.jpgşi orizontală, ca să verificaţi jocurile din suspensii. Uitaţi-vă după puncte de rugină, discuri de frână prea tocite, lovituri pe dedesubt, în concluzie, puncte de sudură neoriginală, cu alte cuvinte: cârpeală. Învârtiţi roţile ca să vedeţi dacă nu cumva sunt jantele ovalizate.

 Pasul 6 – DRIVE-TEST
Maşina trebuie să frâneze în linie dreaptă

Puneţi mai întâi contactul şi asiguraţi- vă că se sting toate indicatoarele roşii. Apoi luaţi contactul şi puneţi-l din nou. Urmăriţi ca indicatorul de la airbag să se stingă separat faţă de celelalte, şi nu în acelaşi timp. La prima cheie se stinge mai greu, la a doua aproape instantaneu când puneţi contactul. În caz de accident violent cu deschiderea airbagurilor, calculatorul va aprinde permanent indicatorul din bord şi acesta nu poate fi anulat decât prin decuplare sau dacă i se schimbă contactul pe alt circuit. Cei care repară maşini distruse aşa fac. Încercaţi apoi ambreiajul cu motorul pornit. Ar trebui să fie nici prea tare, nici prea moale. La motoarele pe motorină, cu piciorul uşor suspendat pe pedala de ambreiaj, trebuie să simţiţi o uşoară vibraţie. În mers, solicitaţi frânele brusc, în linie dreaptă, ca să vedeţi cum reacţionează ABS-ul. Maşina ar trebui să se oprească în linie dreaptă şi să nu devieze. Dacă o face, probabil are probleme la sistemul de frânare sau, puţin probabil, deformări în şasiu.

Pasul 7 – ACTELE
Dealerul e obligat să menţioneze kilometrajul

3897-122420-7.jpgÎn marea majoritate a cazurilor, dealerul auto se va ocupa de perfectarea actelor de vânzare-cumpărare. Astfel, dosarul final trebuie să conţină: cartea de identitate a autovehiculului (Fahrzeugbrief sau Zulassungsbescheinigung Teil II), talonul (Fahrzeugschein sau Zulassungsbescheinigung Teil I), factură – care trebuie să conţină ştampila firmei, semnătura vânzătorului, valoarea de vânzare şi kilometrajul real (dacă ulterior constataţi că este măsluit, să puteţi deschide dosar penal pe numele firmei), verificarea tehnică valabilă (TUV) şi cartea de identitate. Cu acestea mergeţi la o reprezentanţă a serviciului înmatriculări care, de obicei, se află în apropierea parcului auto.

Pasul 8 – ÎNMATRICULAREA
Plăcuţele cu numere se fac pe loc

Procedura este foarte simplă. La serviciile de înmatriculare există un automat ce distribuie numere de ordine pentru prezentarea la ghişee. Trageţi un bon şi aşteptaţi-vă rândul. Funcţionarul va studia dosarul şi vă va înmâna un alt bon cu care puteţi să mergeţi să achitaţi taxa de înmatriculare (variază între 30 şi 60 de euro) la o casierie sau la un alt automat special.

3897-122421-8.jpg

Apoi se merge la un magazin de plăcuţe de înmatriculare, care se fac pe loc şi care costă între 20 şi 40 de euro. Vă întoarceţi la ghişeu, iar funcţionarul vă va da o bulină pe care să o lipiţi pe număr. Din acest moment, puteţi circula cu maşina şi vă puteţi întoarce în ţară. Însă este recomandat să mergeţi mai înainte la hostel şi să vă odihniţi.

Pasul 9 – DRUMUL SPRE CASĂ
Cumpăraţi vignete în Austria şi în Ungaria

3897-122423-92.jpg3897-122422-91.jpgGermania poate fi traversată dintr-un capăt în celălalt în aproximativ 6 ore. Pe autostrăzile nemţeşti nu există, teoretic, limită de viteză, dar în zonele cu lucrări sau restricţii trebuie să ridicaţi piciorul de pe acceleraţie. La intrarea în Austria este obligatoriu să cumpăraţi vignetă care se eliberează pentru minimum 10 zile, costă 7,60 euro (foto stânga) şi poate fi procurată de la orice benzinărie. În cazul în care sunteţi descoperit de autoritatea de drumuri austriacă fără aceasta, riscaţi o amendă de 120 de euro. În Austria, viteza maximă pe autostradă este de 130 km/oră. Vigneta este obligatorie şi în Ungaria (foto dreapta), se emite pentru minimum 4 zile şi costă 6 euro. Aceasta se poate cumpăra de la orice magazin de piese auto sau de la benzinărie.

 

3897-122433-as.jpg 

 

 

Cele mai importante site-uri auto nemţeşti
autobild.de
gebrauchtwagen.t-online.de
auto.de
autoscout24.de
mobile.de
autotip.com
autohusb2b.de
rittersbacher.de
automobile.de

Mai multe ponturi, sfaturi şi idei despre cum puteţi cumpăra o maşină din străinătate găsiţi pe www.buhnici.ro, pagina personală a colegului nostru

EXCLUSIV Țiriac, propunere fără precedent împotriva pandemiei COVID-19: „Du-te în junglă dacă vrei asta!”
PARTENERI - GSP.RO
EXCLUSIV Țiriac, propunere fără precedent împotriva pandemiei COVID-19: „Du-te în junglă dacă vrei asta!”
Aparatul din casă care consumă o energie electrică uriașă. Într-un minut consumă cât un bec cu led în 8 ore
Playtech.ro
Aparatul din casă care consumă o energie electrică uriașă. Într-un minut consumă cât un bec cu led în 8 ore
Denisa, o tânără de 20 de ani, gravidă în luna a șasea, a murit fulgerător la Spitalul Județean Satu Mare. Rudele, sfâșiate de durere: "Era un pic răcită. Nu se poate așa ceva, nu există"
Observatornews.ro
Denisa, o tânără de 20 de ani, gravidă în luna a șasea, a murit fulgerător la Spitalul Județean Satu Mare. Rudele, sfâșiate de durere: "Era un pic răcită. Nu se poate așa ceva, nu există"
Horoscop 17 octombrie 2021. Capricornii pot primi sugestii deosebit de valoroase, în timpul unor conversații obișnuite
HOROSCOP
Horoscop 17 octombrie 2021. Capricornii pot primi sugestii deosebit de valoroase, în timpul unor conversații obișnuite
RCA 2021. Cum să nu plătești prea mult pentru asigurare, după ce prețurile au explodat
Știrileprotv.ro
RCA 2021. Cum să nu plătești prea mult pentru asigurare, după ce prețurile au explodat
Handbalista româncă celebră, bătută şi violată: "M-a chemat în cameră şi...". Cine e agresorul: primele informaţii
Telekomsport
Handbalista româncă celebră, bătută şi violată: "M-a chemat în cameră şi...". Cine e agresorul: primele informaţii
Rebels with a cause @ELLE New Media Awards 2021
PUBLICITATE
Rebels with a cause @ELLE New Media Awards 2021