Cele mai afectate de insomnie sunt femeile si persoanele care au suferit depresii, indiferent de sex. Problemele de somn pot aparea cu intermitenta sau pot fi cronice. In oricare caz, situatia este frustranta si produce o multime de necazuri in timpul zilei: oboseala, iritabilitare, incapacitate de concentrare. Daca va numarati printre cei cu probleme de somn, inainte de a apela la ajutor specializat, incercati sa tineti cont de urmatoarele recomandari si aveti mari sanse sa reusiti mai usor sa cadeti in bratele lui Mos Ene.
Modificati-va unele din obiceiurile zilnice. Nu cititi, nu lucrati si nu va uitati la televizor stand in pat. Acest gen de activitati mentin corpul in alerta si nu il lasa sa adoarma. Mergeti la culcare numai atunci cand va simtiti obosit si, daca nu ati adormit intr-un sfert de ora, plecati din dormitor si faceti altceva. Luati-o de la cap cand simtiti ca oboseala va doboara si sub nici o forma nu trageti un pui de somn pe canapea sau altundeva decat in patul din dormitor. Repetati acelasi procedeu si daca va treziti in timpul noptii.
O alta varianta este sa limitati timpul pe care il petreceti in pat acum, dormind sau nu. Din momentul in care izbutiti sa dormiti regulat noapte de noapte, fara sa va mai treziti, cresteti durata somnului cu 15-30 minute in fiecare noapte, pana la limita la care va considerati odihnit.
Atentie la dieta. Evitati consumul de alcool, cafea si tigari cu cateva ore bune inainte de culcare (recomandabil vreo sase ore). O gustare inainte de culcare este permisa, in schimb o masa copioasa va poate compromite intreaga noapte.
Faceti miscare atunci cand trebuie. Sportul face bine, dar nu la orice ora din zi. Spre seara, exercitiul fizic creste temperatura corpului si mentine starea de veghe, acestea nefiind conditii propice pentru somn.
Aveti grija de mediul in care dormiti. Zgomotul, lumina si temperatura neadecvata sunt cei mai comuni factori care deranjeaza somnul. Faceti tot ce puteti sa izolati sursele de zgomot si lumina, iar temperatura din dormitor trebuie mentinuta in jur de 18 grade Celsius iarna si maximum 25 de grade vara.
Renuntati la somnul de peste zi. Daca noaptea nu dormiti bine, sub nici o forma nu mai dormiti in timpul zilei, indiferent de cat de obosit va simtiti.
In situatia in care nimic din aceste sfaturi nu va ajuta, apelati la medic, pentru a vedea daca insomnia dumneavoastra nu are o cauza mai serioasa, care sa necesite ajutor din partea unui psihiatru sau a unui neurolog.

FABULOS! Cu cât a scăzut valoarea acțiunilor Coca-Cola la bursă, după ce Ronaldo a mutat două sticle la conferință!
PARTENERI - GSP.RO
FABULOS! Cu cât a scăzut valoarea acțiunilor Coca-Cola la bursă, după ce Ronaldo a mutat două sticle la conferință!
Olivia Steer, în centrul unui nou SCANDAL. Ce a îndrăznit să spună acum soția lui Andi Moisescu
Playtech.ro
Olivia Steer, în centrul unui nou SCANDAL. Ce a îndrăznit să spună acum soția lui Andi Moisescu
Palatele romilor din Huedin, propuse pe lista obiectivelor turistice. Manex, proprietar: "Am luat un model după interneturi, ne place Versaci"
Observatornews.ro
Palatele romilor din Huedin, propuse pe lista obiectivelor turistice. Manex, proprietar: "Am luat un model după interneturi, ne place Versaci"
Horoscop 16 iunie 2021. Scorpionii ar fi bine să gândească de două ori și să vorbească o singură dată
HOROSCOP
Horoscop 16 iunie 2021. Scorpionii ar fi bine să gândească de două ori și să vorbească o singură dată
Lumea filmului este în doliu. A murit o mare actriță, după ce a fost lovită de o trotinetă
Știrileprotv.ro
Lumea filmului este în doliu. A murit o mare actriță, după ce a fost lovită de o trotinetă
Scene interzise cardiacilor. Mai multe vedete, orgie greu de imaginat. Cum au fost surprinse
Telekomsport
Scene interzise cardiacilor. Mai multe vedete, orgie greu de imaginat. Cum au fost surprinse
Sărbătorește încrederea în tine și respectul pentru mediu cu noua colecție sustenabilă de costume de baie H&M (PUBLICITATE)
PUBLICITATE
Sărbătorește încrederea în tine și respectul pentru mediu cu noua colecție sustenabilă de costume de baie H&M (PUBLICITATE)