Recomandări pentru ambalarea şi etichetarea corespunzătoare

Nu mai este pentru nimeni un secret faptul că odată cu sărbătorile de iarnă, volumul coletelor expediate și primite crește. ANCOM oferă sfaturi pentru ambalarea şi etichetarea corecte ale coletelor. Autoritatea subliniază importanţa consultării condițiilor generale ale furnizorului de servicii poştale înainte de expediere.

ANACOM recomandă utilizarea unor etichete sugestive, precum „Fragil”, pentru bunurile care necesită manipulare specială. Furnizorii sunt obligaţi să recunoască şi să respecte aceste etichete, dacă acestea corespund normelor tehnice.

Legislaţia permite furnizorilor să verifice dacă trimiterea este ambalată corespunzător. În caz contrar, aceştia pot refuza colectarea. Cu toate acestea, furnizorul este obligat să accepte trimiterea dacă ambalajul corespunde standardelor şi normelor tehnice în vigoare.

În această perioadă aglomerată, termenele de livrare pot fi afectate de volumul mare de trimiteri şi de programul adaptat al curierilor. Pentru a evita neplăcerile, ANCOM recomandă expedierea coletelor mai devreme decât în mod obişnuit.

Reguli speciale pentru produsele alimentare trimise prin colete

În cazul produselor alimentare, există reguli speciale de transport şi depozitare. ANCOM atrage atenţia că, de regulă, furnizorii nu acceptă livrarea coletelor care conţin produse perisabile. În cazul expedierii unor astfel de produse, furnizorii nu au răspunderea legală pentru eventuale deteriorări sau distrugeri.

Dacă totuşi se aleg produse alimentare pentru expediere, acestea nu trebuie să fie perisabile. De asemenea, prin natura lor sau modul de ambalare, nu trebuie să producă pagube persoanelor, mediului, instalaţiilor utilizate de furnizor sau altor bunuri expediate.

Care sunt obligaţiile furnizorilor de servicii poştale

Totodată, autoritatea a reaminti și care sunt obligațiile furnizorilor de servicii poștale. Printre acestea se numără:

  • Livrarea doar către destinatar sau persoana autorizată
  • Informarea destinatarilor despre sosirea unei trimiteri poştale
  • Păstrarea trimiterii şi avizarea destinatarului în cazul în care acesta nu este găsit la adresă
  • Încercarea de livrare cel puţin o dată, deşi mulţi furnizori asigură şi o a doua încercare

Cum şi unde se pot face reclamaţii pentru colete întârziate sau distruse

În cazul nemulţumirilor legate de serviciul poştal, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului de servicii. Pentru probleme legate de produsele comandate online, reclamaţiile trebuie făcute către magazinul online.

ANACOM poate analiza şi sancţiona conduita furnizorului de servicii poştale din perspectiva legislaţiei din domeniu. Încălcările pot fi semnalate Autorităţii prin canalele oficiale.

Autoritatea atrage atenția asupra faptului că planificarea din timp a expedierilor, ambalarea corectă şi respectarea regulilor specifice pentru anumite tipuri de produse sunt esenţiale pentru a asigura că surprizele ajung la destinaţie la timp şi în condiţii optime. În cazul apariţiei unor probleme, este important să se cunoască paşii de urmat pentru rezolvarea lor rapidă şi eficientă.

Totodată, este esențial să țineți cont de firmele de curierat și serviciile poștale alese pentru trimiterea pachetelor. În urmă cu doar câteva luni, au fost semnalate mai multe fraude online prin folosirea identităților false ale unor firme de curierat, iar la acel moment DNSC a emis o serie de recomandări pentru români.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI

Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.