Cuprins:
Investiție majoră pentru noul model
Anul trecut, Renault a confirmat o investiție de 350 de milioane de dolari pentru fabricarea acestui nou model începând cu anul viitor. Acesta face parte dintr-o reînnoire a gamei în regiune, care a început cu Kardian și va continua cu un SUV de dimensiuni medii.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/03/renault-pickuup-4x4-niagara-6.webp)
Detalii despre viitorul pickup
Daniel Nozaki, directorul centrului de design Renault, America Latină, a oferit câteva informații despre viitorul vehicul. El a confirmat dimensiunea acestuia, poziționarea față de concurență, unele detalii mecanice și a oferit o previzualizare a interiorului.
„Designul final este foarte aproape de prototip”. Nozaki a fost unul dintre invitații speciali ai Renault Argentina la celebrarea celor 70 de ani ai fabricii Santa Isabel. El a adus prototipul care anticipează viitoarea camionetă ce va fi produsă în această fabrică.
Deși prototipul Niagara este supraîncărcat cu elemente și are dimensiuni exagerate, Nozaki a spus: „Încercăm să apropiem cât mai mult modelul de producție de concept”.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_dbaf02ea4e6381819f511243b5ae3ad9.jpg)
Întrebat cât de mult din acest prototip va avea camioneta finală, Nozaki a răspuns: „Cu siguranță prototipul este ceva foarte, foarte extrem, exagerat. Visul oricărui designer este să facă ceva fără limitări. Dar într-un vehicul de producție există limitări tehnice. Pot garanta însă că vehiculul final este foarte frumos și foarte aproape de acest design”.
Dimensiuni și poziționare
Deși nu a putut oferi dimensiuni precise, Nozaki a menționat că lungimea va fi de aproape cinci metri. În ceea ce privește interiorul, acesta va fi complet diferit de Kardian, țintind un segment distinct.
„Acest model vizează un segment complet diferit. Va fi la un alt nivel. Va fi ceva nemaivăzut înainte la Renault. Nu pot dezvălui imagini, dar pot spune că finisajele, țesăturile, toate materialele vor fi foarte, foarte premium, deoarece ideea acum este de transfer către un nivel mai înalt, mai statutar”, a explicat Nozaki.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_92e05b478b6cf7112351868569d94fdb.webp)
Caracteristici premium într-un pickup 4×4
Întrebat cum se materializează conceptul premium într-un vehicul de lucru, Nozaki a răspuns: „De obicei, când vorbim despre o camionetă, ne gândim în primul rând doar la muncă. Pentru această camionetă a fost foarte diferit, pentru că este ca un vehicul multifuncțional, polivalent. Îl poți folosi în oraș, pe plajă sau pentru muncă. De exemplu, spațiul de încărcare va fi enorm. Și am proiectat o serie de accesorii speciale pentru acesta”.
Sistem de propulsie și tracțiune
Nozaki a confirmat că se lucrează la o versiune hibridă, electrificată, dar nu 100% electrică și care ar putea apărea într-o etapă ulterioară. De asemenea, va exista și o versiune cu tracțiune integrală.
Tendințe în design auto
Întrebat despre tendința actuală de a proiecta mai multe SUV-uri și camionete, vehicule mai puțin eficiente aerodinamic decât mașinile sport sau sedanurile preferate tradițional de designeri, Nozaki a oferit o perspectivă interesantă:
„Cred că designerii din trecut, în opinia mea, preferau foarte mult vehiculele sportive și ultra-sportive. Imaginează-ți că suntem în lumea opusă pentru că acum sunt vehiculele SUV. Cred că pentru această generație de designeri din America Latină situația a fost întotdeauna dificilă. Nu ne putem permite luxul de a face ce vrem. Cred că am reușit să găsim forme, concepte de design care arată bine”.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_d28473d2a9930d0edc40da6e6d65d4a0.jpg)
Și Dacia a dezvăluit prima schiță a noului model electric urban care va fi produs în Slovenia sau România. Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, a dezvăluit prima schiță a viitorului automobil.
Schița publicată de Le Vot arată un vehicul cu caracteristici de crossover, amintind de conceptul Manifesto. Dezvăluirea vine la scurt timp după ce Luca de Meo, CEO-ul Grupului Renault, a anunțat dezvoltarea acestui nou model urban electric de către Dacia.

Cristin • 23.03.2025, 02:50
Bună ziua, Pare a fi o Arkana remodelată și făcută papuc. Vom vedea cum stă și la motorizare...
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a6c27347f79b548bc1f86e5b078cda6b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1cf584b171257ae6b33fd5aaf1f03344.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_d46f3643dcc306b66395905b1cbdd39a.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/plugins/rro-feed/no-picture.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_97962c6ea86729baf201cd8a6ce399b5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_1dd0f8f11520220e079ad8a3252c1b28.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_a3a9f2ed0150f495f9beb6d3fe15b0ba.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_6a4d127b8a585e926a6e238e7f0294fc.jpg)