Pentru 71% din tineri parintii reprezinta principala sursa de venit, ei nefacand prea multe ca sa-si castige existenta prin forte proprii. In schimb asculta muzica disco si manele. Acestea sunt concluziile unui sondaj de opinie comandat de Ministerul Tineretului si Sportului. De altfel, bunastarea parintilor reprezinta cheia succesului in viata pentru o treime din tineri. Sondajul, realizat de Metro Media Transilvania pe un esantion reprezentativ, a luat in discutie tinerii cu varste intre 14 si 27 de ani. Astfel 71% dintre cei chestionati spun ca depind financiar de parinti. Interesant este ca anul trecut numai 47,2% depindeau de „banii de buzunar de la mama”. 32% dintre chestionati spun ca principala conditie de reusita in viata este sa provina dintr-o familie instarita, in timp ce numai 18% conteaza pe studii.
Ministrul tineretului, Georgiu Gingaras, s-a declarat surprins de parerile tinerilor privitoare la conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un loc bun de munca: 66% spun ca trebuie sa fie bine platit si numai 1% considera ca e bine, ca angajat, sa i se permita initiativa. „Nu-i intereseaza nici sa li se permita promovarea, nici afirmarea capacitatilor, nici sa aiba initiativa. Ii intereseaza numai sa fie bine platiti, desi initiativa si spiritul de intreprinzator ar trebui sa-i caracterizeze pe tineri”, spune Gingaras.
„Pasivitatea” tinerei generatii se constata si in ceea ce priveste initiativa privata: 61% din persoanele chestionate au declarat ca nu au facut nimic pentru a incepe o afacere personala.
Aproximativ 36% din populatia tanara desfasoara o activitate din care castiga bani pe baza unui contract, iar 35% dintre tineri spun ca obtin bani la negru.
In rest, mersul la discoteca si ascultarea de muzica disco se detaseaza in topul preferintelor tinerilor pana la 29 de ani. Astfel, 75% dintre ei asculta zilnic muzica, iar dintre acestia 36% spun ca asculta manele, acest gen muzical fiind surclasat numai de muzica disco. Si muzica usoara are succes in randul celor chestionati. In rest, vizionarea de emisiuni sau filme la televizor ramane in top, mai ales ca nu-i costa nimic, surclasand alte activitati socio-culturale cum ar fi un film la cinema sau o piesa de teatru, se arata in sondajul MTS.