abuzurile sefilor de restaurante si ale ospatarilor, specialistii in protectia consumatorilor ne spun care sunt drepturile turistilor ce au asigurata masa la restaurantul hotelului, indiferent ca e vorba de biletele sau alte sisteme de decont ale restaurantului.
* Una din marile probleme o reprezinta adaosul comercial. Restaurantele au voie sa practice orice adaos comercial vor, asa ca sumele contractate la agentiile de turism se pot dovedi mult mai mici decat costurile reale, iar acest lucru ii va obliga pe turisti la costuri suplimentare;
* Pentru a fi siguri ca nu veti fi nevoiti sa platiti 500.000 lei pentru o friptura, e indicat sa intrebati, la achizitionarea pachetului turistic, ce adaos comercial practica restaurantul unde aveti bonuri valorice. Daca preturile sunt prea mari, aveti posibilitatea sa renuntati la achizitionarea pachetului complet;
* Chiar daca pe durata sejurului veti lua masa pe baza bonurilor valorice, trebuie sa stiti ca aveti aceleasi drepturi ca oricare alt client al restaurantului;
* Reprezentantii restaurantelor sunt obligati sa afiseze la loc vizibil adaosul comercial;
* Puteti comanda orice produs alimentar aflat pe meniu, iar ospatarii care refuza sa va serveasca trebuie reclamati. Singurele care fac exceptie de la aceasta regula sunt mesele asigurate de sindicat, la preturi mici. In astfel de cazuri, meniul este fix;
* Restaurantul poate avea program de masa, iar acesta trebuie respectat de ambele parti. Turistul trebuie informat, insa, din timp despre intervalul orar in care poate lua masa;
* Posesorii de bonuri valorice isi pot alege orice masa libera din restaurant sau de pe terasa acestuia. Ei nu trebuie sa accepte sa fie inghesuiti in cele mai intunecate unghere ale unitatii alimentare;
* Restaurantul poate sa va refuze cumpararea de bauturi alcoolice sau tigari in contuil bonurilor valorice, dar trebuie sa fiti anuntati despre acest lucru;