Circulație ar putea fi deschisă pe 4 benzi până la finalul anului, între Centura București și Mega Image-ul din Mogoșoaia

Cosma a precizat că deschiderea integrală a circulației pe 4 benzi, între Centură și Mega Image, se va realiza cu certitudine până la sfârșitul anului 2025, fie pe stratul intermediar de asfalt, fie pe stratul final, dacă temperaturile vor permite așternerea acestuia.

Până atunci, constructorul va finaliza majoritatea bordurilor, trotuarele vor fi nivelate, iar zonele de șantier vor fi curățate și eliberate pentru acces sigur. De asemenea, va fi pus în funcțiune iluminatul stradal, iar marcajele și semnalizarea rutieră vor fi adaptate pentru siguranța circulației, inclusiv pe timpul nopții.

„Am verificat stadiul lucrărilor și am stabilit măsuri clare de impulsionare a lucrărilor, cu termene precise.

Ne-am setat două obiective principale: impact mult redus pentru cetățenii din Mogoșoaia și un ritm mult mai bun al șantierului în lunile rămase. (…) Deschiderea integrală a circulației pe 4 benzi între Centură și Mega Image se va face cu certitudine până la finalul anului, fie pe stratul intermediar de asfalt, fie pe stratul final de uzură, dacă temperaturile vor permite așternerea acestuia”, a scris secretarul de stat din Ministerul Transporturilor.

Pasajele pietonale subterane și supraterane sunt în curs de amenajare

Lucrările la pasajul pietonal subteran se vor desfășura în două etape:

  • Prima etapă va presupune devierea traficului pe lângă gardul parcului, pentru construirea zonei centrale și a accesului, menținând permanent două benzi de circulație, cu restricții limitate până cel târziu în luna martie.
  • A doua etapă va fi fără restricții majore, urmând să fie realizat accesul subteran dinspre parc.

„Până la finalul anului vom pune în funcțiune iluminatul stradal, precum și: înlocuirea balizelor dintre benzile de circulație cu marcaje rutiere provizorii; semnalizarea corespunzătoare a gurilor de canal.
Circulația trebuie să se desfășoare în condiții sigure, atât ziua, cât și pe timp de noapte. Constructorul va reveni în șantier pe 8 ianuarie, însă o echipă dedicată siguranței rutiere va fi prezentă în șantier pe toată perioada vacanței”, a mai scris Horațiu Cosma, pe Facebook.

În ceea ce privește pasajul pietonal suprateran de lângă calea ferată, restricțiile vor fi punctuale în luna ianuarie pentru montarea ultimelor panouri de sticlă, precum și a lifturilor și scărilor care vor conecta stația de autobuz cu cea de tren.

Detaliile contractului pentru modernizarea DN1A

Contractul pentru modernizarea DN1A a fost semnat la finalul anului 2023, cu un termen de proiectare și execuție de 12 luni. Întârzierile au fost cauzate, printre altele, de rețele de utilități neidentificate sau alte situații neprevăzute, însă autoritățile promit că finalizarea lucrărilor rămase se va face cu un impact minim asupra traficului.

Investiția face parte dintr-un plan mai amplu, care include și A0 Nord – lotul 1 și viitorul drum radial DR4, pentru a îmbunătăți mobilitatea în nordul Bucureștiului și în Mogoșoaia.

În vara anului 2025, mai multe segmente de autostradă din România au fost date în folosință, printre acestea fiind și segmentul Pitești – Curtea de Argeș și Lotul 3 de pe Autostrada de Centură A0 a Bucureștiului, între Bragadiru și Joița.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.