Deși inițial anunțau că vor construi o autostradă, guvernanții au decis ca legătura dintre Craiova și Pitești să fie realizată printr-un drum expres.

De altfel, autoritățile anunțau în luna martie că nu mai puțin de șapte miliarde de euro au fost puse la bătaie pentru drumuri, în 2018.

Traseul ales pentru drumul expres Craiova-Pitești

Drumul expres Craiova-Pitești

Drumul expres Craiova-Pitești

Tronsonul 1 (17,7 km) se întinde între km 0+000 şi km 17+700 şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova (unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier), iar ca punct final limita judeţelor Dolj cu Olt, notează Agerpres.

Potrivit CNAIR, acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti.

Constructorul care a semnat contractul este Tirrena Scavi S.p.A. (Italia), care va realiza proiectarea și execuția Tronsonului 1.

Valoarea contractului este de 358.179.480,69 lei, fără TVA, echivalentul a 76 milioane de euro, fără TVA, având un cost/km de 4,3 milioane euro (fără TVA).

Tronsonul 2 (39,85 km) este format din două loturi. Se întinde între km 17+700 şi km 57+550 şi are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final în apropierea municipiului Slatina, la intersecţia cu DN 65B în zona localităţii Valea Mare.

Traseul traversează teritoriile administrative ale localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina şi Valea Mare.

Acest tronson este împărţit în două loturi, dintre care Lot 1 va fi realizat de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România).

Valoarea contractului se ridică la 661.452.009,54 lei (fără TVA), costul pe fiecare kilometru fiind de 7,6 milioane de euro, fără TVA.

De asemenea, Lotul 2 (21,35 km) va fi construit tot de Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (România).

Valoarea contractului se ridică la 792.189.981,56 lei, fără TVA, echivalentul a 168 milioane de euro (fără TVA), cu un cost/km de 7,8 milioane de euro, fără TVA.

CNAIR precizează că durata de realizare a acestor contracte este de 36 de luni, dintre care 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor se întinde pe şapte ani.

Lungimea totală a drumului expres este de 120 kilometri, însă trei contracte semnate luni însumează 57,55 km. Valoarea totală a celor trei contracte este de 1.811.821.471,79 lei, fără TVA (aproape 385 milioane de euro, fără TVA). Realizarea drumului este finanțată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) – fonduri europene nerambursabile.

Foto: Inquam Photos / Bogdan Dănescu


Citește și:

VIDEO/ Cum au sărbătorit Ziua Națională românii din Necșești, Teleorman: „Luptăm cu eticheta de cei mai săraci!”